امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۴

اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو به شرکت فولاد دزفول

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا امیر حسین نظری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد روهینا جنوب در دزفول درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گام نخست مجتمع فولاد دزفول با همت سرمایه گذار با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن در سال راه اندازی شد و گام دوم آن نیز با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
وی گفت: در گام دوم با سرمایه گذاری و مشارکت بانک صنعت، معدن و تجارت ۱۰۰ میلیون یورو به این مجتمع اختصاص یافته که نتیجه تکمیل این مرحله، تولید شمش است.
وی ادامه داد: درخواست ۲۴ میلیون یورو دیگر نیز داده شده که در حال بررسی است و در آینده انجام خواهد شد.
نظری با اشاره به اینکه حمایت از صنایع وظیفه ذاتی این سازمان است گفت:حفظ وضعیت موجود صنایع، راه اندازی واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالا و سرمایه گذاری در خوزستان از اولویت ها است و تلاش می شود از ظرفیت های موجود به بهترین نحو استفاده شود.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت:دسترسی به آب های آزاد بین المللی، دسترسی به مرزهای زمینی و داشتن بندرهای متفاوت از جمله قابلیت های خوزستان هستند که باید از این ظرفیت ها برای توسعه صنایع این استان استفاده شود.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با راه اندازی گام نخست مجتمع فولاد دزفول در پارسال، جوانان زیادی مشغول به کار شدند.
عباس پاپی زاده افزود: مجتمع فولاد روهینا نخستین صنعت بزرگ شمال خوزستان است و با توجه به اینکه دزفول تاکنون فقط قابلیت کشاورزی داشته این کارخانه نخستین گام در جهت توسعه صنعتی این شهرستان است که امیدواریم در ایجاد اشتغال و تولید ثروت و درآمد داشته باشد.
وی کارخانه روهینا دزفول را جزو سه کارخانه برتر دنیا نامید و گفت:در شرایط کنونی که مورد هجمه دیگر کشورها قرار داریم راه اندازی چنین کارخانه هایی می تواند راهگشا باشد.
پاپی زاده ادامه داد:۹۰ درصد محصول تولیدی این کارخانه به دیگر کشورها صادر می شود که در ارزآوری برای کشور موثر خواهد بود و گام بزرگی در توسعه صنعتی تاریخ دزفول خواهد بود.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به وضعیت کارخانه قند این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: زمین ۹۰ هکتاری این کارخانه تحویل داده شده و مرحله خاک برداری در حال انجام است.
وی افزود: تامین آب و برق و مجوزهای زیست محیطی آن انجام شده و در حال طی کردن مراحل ارز آن است که در مرحله قرارداد و سفارش خرید هستیم که بزودی وارد مراحل عملیاتی خواهد شد.
رییس بانک صنعت، معدن و تجارت کشور، و دیگر مسئولان حاضر در این آیین، از روند فعالیت کارخانه روهینا جنوب در دزفول دیدن و در جریان فعالیت های این کارخانه قرار گرفتند.
گام نخست مجتمع فولاد روهینا جنوب ( کارخانه فولاد دزفول ) پارسال با ظرفیت تولید حدود ۵۰۰ هزار تن میلگرد در سال بهره برداری شد.

منبع : ایرنا

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=15084

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *