امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲

قتل کودکان در خوزستان

قتل کودک۱۰ساله بدلیل اختلافات شخصی

دو روز پیش کودک۱۰ساله ایی در شهرستان کارون اهواز ناپدید و پس از آن جسد بی جان آن در بیرون شهر کشف شد
پس از یک روز قاتل کودک دستگیر که در اظهارت خود اعلام کرد با خانواده کودک مقتول اختلاف داشته که این اختلاف منجز به ربودن کودک شد

اختلاف در یک جامعه امری بدیهی است و دوری از آن شاید غیر ممکن است بخصوص در اجتماعی که زندگی بصورت طایفه ایی و عشیره ایی باشد

اختلاف در روستای پتک باغملک که مدتی قبل رخ داده بود همچنین طوایف زرگان وحمیدی نه تنها منجر به قتل و مجروح شدن چندین نفر شدبلکه آوارگی زن و کودک بی دفاع راشاهدبودیم.

شاید اگر این اختلافات را ریشه یابی کنیم می بینیم که شروع آن از یک مورد پیش پا افتاده و ناچیزی استارت خورده که با کمی تأمل و منطقی فکر کردن می توان به راحتی آن را حل کرد اما تعصب بی جا، حس انتقام خواهی،عصبیت قومی سبب شده که این اختلافات شعله ور شده و چنین فجایعی را به بار آورد.

در اینگونه اختلافات طایفه ایی، نه تنها مقصرین ضرر بسیار می بینند بلکه بی گناهان دیگری که هیچگونه نقش و ارتباطی با این اختلاف ندارند قربانی خواهند شد.
آنان بخاطر جهالت برخی،مجبور به ترک خانه وکاشانه می شوند و زندگی و اموال خود را رها کرده و به مناطق دیگری کوچ می کنند تا بتوانند جان خود و زن و فرزندان خود را در امان نگه دارند.

قتل امیرعلی کودک۷ساله آبادانی و آتش زدن جسد آن،شکنجه سه کودک بی مادر توسط پدر و نامادری،قتل ملیکای۸ساله درهفتکل،قتل دو نوجوان در پارک جنگلی گمبوعه و موارد دیگری که اتفاق افتاده را باید بررسی و موشکافی کرد که با کدامین انگیزه این حوادث درخوزستان اتفاق می افتد.

قطعا این قتل ها از سوی خانواده های مقتول بی پاسخ نمی ماند.برخی به قانون پناه می برند و برخی خودسر بدلیل تعصب وحس انتقام جویی،عکس العمل خود را نسبت به خانواده و آشنایان قاتل ابراز میکنند

حس انتقام و عصبیت نه تنها کم نشده بلکه سرعت بیشتری به خود گرفته و نوک این انتقام بسوی کودکان و خردسالان نشانه رفته است و این حس شاید دلایل مختلف خاص خود در استان را دارد.

ضعف دستگاههای قضایی در رسیدگی سریع به پرونده های قتل، وجود محیط زیست نامطلوب در استان که عمده آن گرمای طاقت فرسا که تاثیر خود را دارد،عدم اشتغال،نبود امکانات رفاهی مناسب، فشارهای اقتصادی،عدم توجه به بازی کودکان که در آینده آنان تاثیر میگذارد،بازیهای رایانه ایی خشن، عدم توجه به تربیت فرهنگی خانواده و عدم رسیدگی و توجه والدین به گوشی مبایل فرزندان خود و موارد بیشمار دیگری که شاید اگر ریشه یابی شود میتوان دلایل قتل و انگیزه آن را در آن یافت.

قتل کودک۱۰ساله در شهرستان کارون بدلیل اختلاف موجود،فاجعه ی دیگری است که این دو روز حرف و حدیث بسیار دارد.کودک معصوم و بی گناهی که قربانی تفکرات جاهلی بزرگان شد.با کدامین گناه و به کدامین جرم نابخشودنی کودکی را باید کشت تا حس انتقام و کینه فرو نشیند؟

این اولین و آخرین موردی نخواهد بود که اتفاق می افتد پس راه حل برون رفت از چنین فرهنگی چه خواهد بود و چگونه میتوان با این جاهلیت مبارزه کرد؟

نبی نیسی/جنوب فردا

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=15176

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *