امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵

آب های خوزستان پتانسیل خوبی برای رشد ماهی تیلاپیا است

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا به نقل از روابط عمومی شیلات خوزستان، حسین عبدالحی در جلسه ستاد شیلات خوزستان که شب گذشته در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ماهی تیلاپیا به لحاظ تجاری ارزش بالایی دارد و از نظرقیمت و بازار گونه ای بین المللی به شمار می رود و باید از این ظرفیت خوب در استان خوزستان بهره مند شد.
عبدالحی با اشاره به ورود ماهی تیلاپیلا از آب‌های عراق به خوزستان، اظهار کرد: با محیط ‌زیست مکاتباتی انجام شد و با توجه به اینکه درگذشته با پرورش این ماهی در استان مخالف بودند ولی حال که این ماهی وارد خوزستان شده بهتر است تجدیدنظر کنند چراکه قریب ۱۴۰ کشور دنیا این گونه ماهی را در کشور خود پرورش داده و تولید می کنند.
این مقام مسئول بیان کرد : رویکرد سازمان شیلات ایران، توسعه وپرورش ماهیان خاویاری وجایگزینی پرورش به جای صید است . با توجه به وجود چندین شاخص مهم پرورش ماهیان خاویاری،از مله ودرجه حرارت وکیفیت آب ، استان خوزستان، فرصت مغتنمی برای توسعه ماهی های خاویاری است.
وی افزود : صید ماهیان خاویاری در سال ۲۰۱۱ در دریای خزر توسط کشورها ممنوع شده است. و سازمان شیلات برنامه دارد که به سمت تولید خاویار پرورشی حرکت کند.
معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران در ادامه این جلسه گفت : براساس پایشی که در آب‌های دجله و فرات صورت گرفته بیماری «عفونت آبشش» «Branchiomycosis» در این آب‌ها تأییدشده و خسارات بسیاری به صیادان و مجتمع‌های آبزی‌پروری این کشور وارد کرده است.
وی تأکید کرد: صیادان و صادرکنندگان آبزیان به عراق مراقب باشند که این بیماری را به ایران منتقل نکنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: مجتمع‌های آبزی ‌پروری باید مراقب باشند سبدهایی که به عراق صادر می‌کنند پس از بازگشت ضدعفونی شده و سپس مورداستفاده قرار گیرند، چرا که عدم رعایت موارد بهداشتی می‌تواند سبب بروز این بیماری در آب‌های خوزستان شود.
وی افزود : در حال حاضر تیم‌های دامپزشکی به دقت در حال رصد و پایش این بیماری هستند و خوشبختانه تاکنون هیچ‌ موردی ازآلودگی درمجموعه‌های آبزی‌پروری به این ویروس در ایران گزارش نشده است.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=15231

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *