امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۶

آیا موزه ی مردم شناسی سوسنگرد به یک مقر نظامی انتظامی تبدیل می شود ؟؟

jonoobfardanews.ir

 

طی تماسی که علی عبیاوی رئیس میراث فرهنگی دشت آزادگان با خبرنگارجنوب فردا داشتند ، داستان احداث موزه مردم شناسی و دست به دست شدن آن ، فیمابین ارگانهای متعدد( شهرداری – سپاه – نیروی انتظامی ) اینچنین عنوان کردند

در اوائل دهه نود شمسی، شهرداری سوسنگرد یک قطعه زمین را جهت احداث موزه مردم شناشی که قرار بود در آن فرهنگ وآداب وتاریخ منطقه ی دشت آزادگان احیا و به نسل های نوپا شناسانده شود ، به اداره میراث فرهنگی سوسنگرد اهدا کرد . و مخارج وهزینه ساخت وساز این پروژه به عهده ی وزارت نفت موکول گردید.

 

داستان این پروژه به پایان وفرجام ناخوشی انجامید و در سالی که این پروژه به بهره برداری رسید ، اداره ی میراث فرهنگی استان که باید این ساختمان را تحویل بگیرد ، حضور نداشت و شهرداری سوسنگرد تحویل گرفت.

اما داستان در همین حد تمام نمیشود و شهرداری این ساختمان را به سپاه پاسداران و تحدیدا برای نمایشگاه ارزش های دفاع مقدس واگذار میکند .

خبر جدیدی که از این ساختمان داریم این است که در حال حاضر به نیروی انتظامی اعطا شده و نیروی انتظامی هم در حال حصار کشی ودیوارچینی مکان است .

عبیاوی در پایان گفت : بنده در این پست ماندنی نیستم ولی از کلیه ی ادارات شهر سوسنگرد انتظار دارم این ساختمان را برای همان هدفی که احداث شده ، استفاده بکنیم و به فرهنگ وتاریخ منطقه ارج نهیم .

 

علی دغاغله ( مرعی )

 

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=15264

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *