امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶

همه مدیران باید خود را به خوزستان مدیون بدانند و نسبت به خدمات رسانی به مردم ولایتمدار این استان اقدام کنند

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اعضای شورای قضائی و قضات دادگستری خوزستان که امروز (۲۹ فروردین ماه) در اهواز برگزار شد، با تبریک ایام اعیاد شعبانیه به ویژه نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت حجّت بقیه الله اظهار کرد: از همه خدمتگزاران قوه قضاییه در استان خوزستان تقدیر و تشکر می‌کنم. امیدوارم همه تلاش های آنها نزد خداوند با اجر و پاداش الهی همراه باشد.به همه امدادگرانی که به سیل زدگان کمک کردند خسته نباشید می گوییم.

وی با تاکید بر مدیریت آب و خاک گفت: در این سفرها یک انسجام، صفا، صمیمیت، تلاش و خدمت و همچنین بودن همه اقوام و گویش ها در کنار یکدیگر به صورت مخلصانه برای تلاش و جلوگیری از سیلاب مشاهده شده است.

رییسی ادامه داد: امیدوارم خداوند متعال به برکت این ایام آلام مردم خوزستان و دیگر مردم استان‌های سیل‌زده را کاهش دهد و ما در حد توان گره گشایی از مشکلات این استان را خواهیم داشت. خوزستان یادآور شجاعت، شهادت، شهامت و ایثار است، هر وجب آن شاهد ایستادگی و مقاومت مرد و زنانی است که در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردند.

وی بیان کرد: همه مدیران باید خود را به خوزستان مدیون بدانند و نسبت به خدمات رسانی  به مردم ولایتمدار این استان اقدام کنند.

رییسی با اشاره به سیلاب اخیر خوزستان، افزود: مردم دچار حوادث و سیلاب شدند که این حوادث قابل بررسی است تا متوجه شویم که قابل پیشگیری بوده و اینکه اقدامی متناسب انجام شده یا خیر. اما در حال حاضر اولویت با امداد و نجات است که توسط مسئولان دولتی، نهادهای انقلابی، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیج و اقشار مردمی در حال انجام است.

وی با تاکید بر رعایت حفظ کرامت انسان ها گفت: در عین حفظ کرامت ارباب رجوع در دستگاه قضائی باید حفظ کرامت قضات مورد تاکید باشد. دستگاه قضائی باید خودش را موظف به اجرای قانون بداند و خودش را وامدار و بدهکار هیچ کسی نداند.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر همه مسئولان دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های دولتی نسبت به این امر مهم رعایت کرامت ارباب رجوع توجه داشته باشد، مشکلی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: رعایت عدالت مسئله مهمی است که در دستگاه قضائی که باید مورد توجه قرار بگیرد و هر کدام از متهمان نیز باید به اندازه جرم ارتکابی متحمل برخورد دستگاه قضائی شوند. همچنین عزت و کرامت کشور باید حفظ شود و با حفظ کرامت انسانی نسبت به ایجاد روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقدام شود.

رئیسی با بیان اینکه باطل در جریان هستی تداوم ندارد، ادامه داد: مشکلات برای مومنان در کنار تنگناها وجود دارد اما قطعا آینده مردم ایران کاملا روشن است؛ مکتب انتظار برای مومنان یعنی امید داشتن ولی دشمن به دنبال القای یاس و ناامیدی و همچنین آینده تاریک برای جوانان هستند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: امیدوارم که بازسازی هرچه سریعتر برای مردم سیل زده خوزستان انجام شود و مردم به خانه های خود برگردند. همچنین  آسیب‌شناسی سیلاب در خوزستان باید انجام شود و دستگاه قضائی نیز در شناخت آسیب‌ها همکاری لازم را خواهد داشت.

وی با اشاره به پیگیری مسائل رفاهی شورای قضائی و قضات دادگستری خوزستان بیان کرد: جاذبه های ماندگاری برای مردم و کارکنان حوزه قضائی در خوزستان را قطعا پیگیری خواهیم کرد.

رئیسی با بیان اینکه برای حل مشکلات بین زوجین نباید به دنبال طلاق بود، گفت: قرآن کریم راهکار حل مشکلات خانوادگی را صلح و سازش و وساطت یک فرد عادل برای سازگاری بیشتر می داند؛ راهکار حل معضلات در حوزه خانواده را نمی توان در دادگاه جستجو کرد و باید در حوزه امور اجتماعی و فعالیت های پیشگیرانه به دنبال حل معضلات خانواده باشیم.

وی تصریح کرد: بهترین نوع رسیدگی به پرونده های قضائی رعایت کمیت و کیفیت است؛ دقت و سرعت در کار باید  در رسیدگی های قضائی مدنظر گرفته شود و این شاخص ها هیچ کدام نباید فدای دیگری شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تخصصی کردن محاکم گفت: همه محاکم و قاضی ها باید در حوزه تخصصی خود فعال باشند؛ نیاز به بهره مندی از تخصص نیروهای متخصص در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باید از سوی شورای قضائی و قضات دادگستری احساس شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتباط داشتن همه استان‌ها با بدنه قضایی کشور گفت: برای جذب مشاوران قاضی زن نیز پیگیری های لازم انجام می‌شود تا به یک مشکل در خوزستان تبدیل نشود.

رئیسی با اشاره به لزوم ارتباط داشتن با جوانان صاحب نظر، دانشگاه های حقوق، وکالت، مرتبطین با قوه قضاییه و کارشناسان متخصص در حوزه قضا بیان کرد: ارتباط داشتن با این افراد صاحب‌نظر اعتماد مردم به دستگاه قضایی را دو چندان می‌کند؛ این ارتباط در عین حال باید با اجتماعات مختلف در دست اقدام قرار بگیرد زیرا اعتمادساز است و در عین حال اگر اشکالاتی در کار وجود داشته باشد، افراد متخصص آن را متذکر خواهند شد.

 

ناعف

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=15322

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *