امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰

مصاحبه صریح مدیر روابط عمومی وارتباطات شرکت کشت و صنعت کارون درواکنش به اتهام گران فروشی و احتکار شکر

jonoobfardanews.ir

مدیر روابط عمومی و ارتباطات شرکت کشت و صنعت کارون :

علاوه بر استان در جهت تنظیم بازار ، شکر این مجتمع صنعتی به دورترین نقاط کشور ارسال شده است.
جریمه صنایع نیشکری استان، خود زنی دولت و رها کردن تیر خلاص بر پیکر نیمه جان صنعت نیشکر خوزستان است.
۶۰ هزار کارگر صنعت نیشکر خوزستان را دریابید.
از اردیبهشت تا اسفندماه به مدت ۱۰ ماه کوچکترین در آمدی نداشتیم ، آیا مسئولین از خود نمیپرسند چرخ این شرکتهاچگونه چرخید؟
با قیمت مصوب شکر و افزایش افسارگسیخته هزینه تولید درب شرکتها را باید بست.
تولید شکر و مصارف آن بصورت روزانه گزارش میشود و اتهام احتکار به هیچ وجه صحیح نیست .
آمادگی ارائه شکر بصورت رایگان به دولت را داریم مشروط به آنکه هزینه های جاری شرکت تا آغاز بهره برداری تامین شود.
برای ورشکستگی صنعت نیشکر از هیچ کوششی در سال گذشته فرو گذاری نشد ، از عدم تامین آب مزارع در تابستان تا رهاسازی سیلاب در زمستان.
شکر و شرکت از سرمایه های دولت هستند به هرشکل میخواهند برخورد کنند، چیز پوشیده ای نداریم بصورت شفاف مصارف و منابع ما مشخص است .
امیدواریم تاریخ تکرار نشود و تصمیم گیرندگان ، شرکت را به دوران اضمحلال اوایل سال ۹۲ سوق ندهند.
به گزارش جنوب فردا روح الله رضازاده مدیرروابط عمومی شرکت کشت و صنعت کارون بابیان اینکه شکر این مجتمع صنعتی علاوه بر استان در سایر استانها توزیع گردیده اظهار داشتند:علیرغم اینکه هنوز ۵۰ درصد از محصول این شرکت به علت استمرار بارندگی وتاخیر در عملیات برداشت به کارخانه ارسال نگردیده و با افزایش بی رویه و افسارگسیخته اقلام و مصارف تولیدی قیمت تمام شده شکر اختلاف فاحشی با قیمت مصوب دولتی دارد ، اما در جهت تنظیم بازار درسطح استان و سایر استانها ازجمله استانهای لرستان، هرمزگان ،البرز و بوشهر باقیمت مصوب شکر به این نقاط ارسال شده است.
در تامین نهادهای کشاورزی ، مواد ، اقلام مورد نیاز کارخانه بعضا با افزایش ۳۰۰ درصدی روبرو هستیم .
رضازاده افزود: در حالیکه با افزایش ۱۰۰ درصدی تا ۳۰۰ درصدی در تامین مواد ، اقلام و مصارف جاری شرکت روبرو هستیم قیمت مصوب شکر عملا تیر خلاص به حیات نیمه جان صنعت نیشکر استان است و این در حالیست که دولت در تامین هزینه های جاری خود با مشکل روبروست و درصورت بروز هرگونه خللی در روند اقتصادی برای شرکتهای تولیدی انتظار هیچ گونه مساعدتی نمیتوان داشت ، امنیت شغلی بیش از ۶۰ هزار نیروی انسانی شاغل در صنایع نیشکری استان که به صورت مستقیم از این شرکتها امرار معاش میکنند در معرض تهدید جدی قرار دارد.
تابستان آب ندادن ، زمستان سیل را در مزارع نیشکری رها کردند و حالا تهدید به جریمه میکنند.
رضازاده افزودند: چرخ اقتصادی این شرکت از اردیبهشت تا اسفند ماه بمدت ده ماه بدون کمترین در آمدی از رونق نیفتاده ودر حالیکه اکثر شرکتهای و کارخانه های تولیدی در استان و کشور ،از پرداخت حداقل حقوق به کارکنان خود عاجز هستند، این غول اقتصادی با مدیریت صحیح و حرکت جهادی آحاد همکاران به مسیر وروند رو به رشد خود ادامه داد و از حرکت نه ایستاده ، حال چگونه امکان دارد سرمایه خود را با دست خود آتش بزنیم ، اگر قرار به آتش زدن به سرمایه مردم باشد ، کبریت دست ما نیست.
ایشان گفتند: وضعیت فعلی شرکت هفت تپه براب با وضعیت شرکت کارون در سال ۹۲ است و امید واریم تاریخ آن سالها برای این شرکت اتفاق نیافتد.
رضازاده عنوان کرد :ترجیح میدهیم هرگونه جریمه به حق یا ناحق را به دولت پرداخت کنیم ولی دست میلیارد ها تومان پول کارگران زحمت کش خود را که با خون دل و عرق جبین محصول را پرورش داد اند را به واسطه ها و دلا لان ندهیم و حداقل همکارانمان بدانند چه کسانی شرکت را از حیات ساقط کردند.
وی افزود:فرافکنی نخواهیم کرد و بصورت شفاف مطالب خود را با مردم و صاحبان سرمایه در میان خواهیم گذاشت و قضاوت با مردم و تصمیم با مسئولین است.
مدیر روابط عمومی وارتباطات شرکت کشت و صنعت کارون در پایان گفتند : در روزهای آتی به فراخور، همه ی موارد را جهت تنویر افکار عمومی با مردم در میان خواهیم گذاشت .

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=15475

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *