امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳

فعالیت اولین و تنها کارخانه تولید نمک دریایی با مجوز سازمان غذا و دارو و خلوص بالای ۹۹/۵ درصد در خوزستان

jonoobfardanews.ir
جمعی از خبرنگاران استان خوزستان در بازدید از شهرکهای صنعتی اهواز ، از کارخانه تولید نمک دریایی نیز بازدید کردند.

به گزارش جنوب فردا مدیر عامل این مجموعه در گفتگو با خبرنگاران گفت: نمک دریایی دلفین اولین و تنها نمک دریایی تولید شده در کشور است که دارای مجوز سازمان غذا و دارو و نیز نشان استاندارد است و موفق به تولید نمک دریایی با خلوص بالای ۹۹٫۵ درصد شده است که با استانداردهای روز دنیا برابری می کند.

عبدالرضا حرمتی افزود: تولید نمک دریایی دلفین فرآیندی پیچیده و دانش بنیان است و از حوضچه های ویژه کریستالیزاسیون در سواحل دریا آغاز می شود که در طی آن آب دریا با گردش ده ها کیلومتری در این حوضچه ها به تدریج در فرآیندی چند ماهه تبخیر شده و کریستالهای نمک دریا نشست می کند. سپس کریستالهای نمک به این کارخانه منتقل می شوند و در این کارخانه بدون افزودن هرگونه مواد شیمیایی به روش فلوتاسیون معکوس مورد تصفیه و شستشو قرار می گیرند.

وی ضمن ابراز تاسف و ناراحتی از وجود نمکهای دریایی تقلبی در بازار افزود: متاسفانه اخیرا عده ای سودجو به دلیل خشکسالی و نشست املاح دریاچه ها، این املاح را درون کیسه ریخته و به عنوان نمک دریایی به بازار ارائه می کنند که این نمک های دریایی تقلبی سرشار از فلزات سنگین، عناصر سمی و انواع باکتری هستند و به شدت برای سلامت مردم خطرناک هستند.

افزودن ید به نمک

عبدالرضا حرمتی همچنین با اشاره به اینکه افزودن ید به نمک ضروری است و در همه جای دنیا نیاز بدن به ید را از طریق افزودن ید به نمک جبران می کنند، گفت: وزارت بهداشت در دو دهه اخیر در این زمینه سیاستگذاری صحیحی داشته است اما متاسفانه عده ای سودجو به علت ناتوانی در افزودن ید به نمک خود به دلیل نیاز به تکنولوژی پاشش ید، اصل سودمندی ید را زیر سوال می برند.

وی افزود: برخی از این نمکهای دریایی تقلبی به جعل نشان غذا و دارو و استاندارد بر روی کالای خود مبادرت کرده اند که از مردم تقاضامندیم همواره اصالت این نشانها را از طریق پیامک استعلام کنند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=17170

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *