امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۵

شناسه خبر:

محمد کیانوش راد :

احکام سنگین برای فعالان کارگری با شعارهای رییس قوه قضاییه همخوانی ندارد

jonoobfardanews.ir

دکتر محمد کیانوش راد در گفتگو با جنوب فردا با اشاره به صدور حکم قضایی برای اسماعیل بخشی گفت :حکم قضایی اسماعیل بخشی ظالمانه و نیاز به تجدید نظر دارد و اینگونه احکام با مصلحت های جمهوری اسلامی و قوه قضاییه همخوانی ندارد .

وی افزود : این حکم با هیچ منطقِ سیاسی همخوانی ندارد و با تاسف باید گفت ، مسولان دولتی هم زمینه ساز چنین حکم سنگینی برای کارگر مظلوم خوزستانی شدند . صدور احکام سنگین زندان برای فعالان کارگری ، فعالان مدنی ، روزنامه نگاران  و فعالان سیاسی و محیط زیستی و …جامعه را دچار بی اعتمادی بیشتر به نهادهای قضایی و امنیتی می کند .

این مدرس دانشگاه ادامه داد : فرار و پناهندگی ِورزشکاران ، هنرمندان ، خبرنگاران و نخبگان و دانشمندان ، و فعالان سیاسی پدیده ای است که تنها در کشورهایی با حکومت بسته مشاهده می شود . فرار از کشورهای کمونیست ، پس از فروپاشی اتحاد شوروی ، چین ، کوبا و…  مدتهاست به تاریخ پیوسته است ، اما هنوز در شماری اندک با پدیده فرار نخبگان مواجه هستیم. محدودیت های سیاسی – اجتماعی و اجبار در پذیرش الگوهای اجباری سبک زندگی و فقدان آزادی و‌ عدالت واقعی عامل اصلی در این پناهندگی هاست .

دکتر محمد کیانوش راد تصریح کرد : برخورد های غیر منطقی و ناکارآمد با نتیجه معکوس ، مثل گرفتن پاسپورت برخی از هنرمندان یا فعالان سیاسی و اجتماعی چه توجیه و اثری دارد ؟ آمار فراریان از کشور و پناهندگی به کشورهای آزاد ، شاخصی مهم در بسته بودن کشور و فقدان آزادی در اینگونه کشورهاست .

وی در پایان گفت : سیاست های اعمال شده در قوه قضاییه باید با شعارهای رییس قوه همخوانی داشته باشد .

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=17548

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *