امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۳

کارنامه درخشان خوزستان دراقتصاد مقاومتی / مقتدایی : خوزستان ازسال ۹۲ وارد اقتصاد مقاومتی شده است

jonoobfardanews.ir

استاندار خوزستان بااشاره  به شعارسال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل گفت :  خوزستان ازآغاز بحث اقتصاد مقاومتی درکشور درسال ۹۲ با تدوین سیاست های جدید اقتصادی ازجمله بخشنامه خرید از داخل و بودجه بدون نفت ، صدور دستور العمل ها و بخش نامه های متعدد ازجمله مبادلات مرزی عملا دراقتصاد مقاومتی فعال بوده است .

به گزارش جنوب فردا، دکتر عبدالحسن مقتدایی دراولین نشست شورای برنامه ریزی استان خوزستان درسال ۹۵ افزود: خوزستان باید به این درک  برسد که بر اساس داشته های خود در اقتصاد منطقه  فعالیت کنند.
مقتدایی  با اشاره به بخشنامه بودجه ای اخیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور مبنی براولویت بندی اعتبارات براساس اهداف و الزامات اقتصاد مقاومتی گفت: طبق بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید در مدت یک ماه بسته هفت بندی اولویت دار دربخش های مختلف  اقتصادی خوزستان آماده و تحویل این سازمان گردد تا بتوان ردیف های بودجه ملی مربوطه را جذب کرد .

   استاندارخوزستان باشاره به اینکه خوزستان دراین زمینه به عنوان استان  پایلوت تعیین شده است تاکید کرد که مدیران استان باید در مدت یک ماه این بسته را آماده کنند.
وی همچنین اظهارکرد: چهار ردیف اعتباری جدید به بودجه خوزستان اضافه شده که از این طریق ، سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به خوزستان تزریق می شود.

مقتدایی تاکید کرد که اگر این بودجه صیانت شود  می تواند برای خوزستان دایمی بدل گردد.

   استاندارخوزستان گفت : اکنون وقت آن رسیده که داس خود را به‌دست بگیریم و چنانچه فرصت‌طلب باشیم، فرصت‌های خوب را برای استان درو کنیم.

مقتدایی افزود: تجربه نشان داده مدیریت استان خوزستان همیشه خود را با شعارها و تاکیدهای مقام معظم رهبری هماهنگ کرده و در مسیر سیاست‌های دولت پیش می‌رود

وی تصریح کرد: در سال جدید و با توجه به سیاست‌های کلان دولت، باید تلفیقی جدید در مراودات خود با دنیا و فراهم کردن فرصت‌های جدید اقتصادی به سود اقتصاد داخلی ایجاد کرد.

 استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات خوبی که در سال گذشته در استان اتفاق افتاد خاطرنشان کرد: اکنون وقت آن رسیده که داس خود را به‌دست بگیریم و چنانچه فرصت‌طلب باشیم فرصت‌های خوب را برای استان درو کنیم.

 وی در ادامه اضافه کرد: بهترین هنر ما این است که در حین برداشت فرصت‌ها صاف و شفاف اقدام کنیم و منتظر تصویب بودجه و اعتبار نباشیم و خود خالق فرصت‌ها در استان شویم.

مقتدایی با اشاره به مشکل اعتباری شهرک‌های کشاورزی در سال گذشته توضیح داد: در سال گذشته تنها مشکل اعتباری ۱۰ شهرک کشاورزی را توانستیم حل کنیم اما اکنون موفق شدیم مشکل ۱۵ شهرک را حل کنیم.

وی بیان کرد: هر سال وارد هر بحثی شویم استان موفق عمل کرده است، اما در مورد بحث اقتصاد مقاومتی از همان بدو ورود کشور به این بحث تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان شرایط ورود را فراهم کرده بودند.

وی با اشاره به اختصاص ۲ درصد سهم نفت به استان خوزستان تاکید کرد: ۲ درصد سهم نفت صرف کارهای زیربنایی، بهداشت، حاشیه‌نشینی و آموزش شود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: زمانی که بتوانیم فعالییت  های اقتصادی خود را بر اقتصاد بدون نفت متمرکز کنیم به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کرده‌ایم.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان عنوان کرد: چنانچه بخواهیم بیشترین بهره را از ۲۴ بند مربوط به اقتصاد مقاومتی ببریم، لازم است هر کدام از مدیران دستگاه‌ها بدون انتظار از اعتبارات استانی، در مرکز دنبال گرفتن منابع برای استان باشد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=4221

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *