امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۸

شناسه خبر:

همه بیمارستان های استان موظف به پذیرش بیماران مشکوک به کرونا هستند

jonoobfardanews.ir
فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص نحوه پذیرش افراد مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌ها، گفت: همه بیمارستان‌ها مکلف به پذیرش بیماران مشکوک به کروناویروس هستند، اما بیماران پس از پذیرش، در بخش معین یا بیمارستان معین بستری می‌شوند تا جواب آزمایش‌ها داده شود.
به گزارش جنوب فردا  ، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص نحوه پذیرش افراد مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌ها، گفت: همه بیمارستان‌های استان موظف به پذیرش بیماران مشکوک به کروناویروس هستند، اما بیماران پس از پذیرش، در بخش معین یا بیمارستان معین بستری می‌شوند تا جواب آزمایش‌ها داده شود.

او با اشاره به پیش‌بینی افزایش شناسایی موارد مبتلا به کروناویروس در سطح کشور، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم شرایط را به نحوی مدیریت کنیم که شیب آمار موارد شناسایی افزایش نیابد. قطعا موارد شناسایی در خوزستان نیز افزایش می‌یابد، اما شیب افزایش مهم است.

ابول‌نژادیان اظهار کرد: پیک خطر در یک هفته تا ۱۰ روز آینده است و مردم باید در این بازه زمانی بهداشت فردی و شست و شوی مرتب دست‌ها را رعایت کنند و در خانه بمانند، زیرا امن‌ترین مکان، خانه است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اذعان داشت: پس از معرفی نخستین فرد مبتلا به کروناویروس، در بازه زمانی ۲ تا ۱۴ روزه بیش‌ترین ریسک انتقال ویروس وجود داشته است. با توجه به اینکه روز نخست مشاهده مورد مشکوک به کروناویروس در خوزستان یعنی یکم اسفندماه به دلیل اینکه آزمایشگاه تشخیص کروناویروس در خوزستان وجود نداشت، مجبور بودیم نمونه را به تهران ارسال کنیم و پس از چهار تا پنج روز جواب نهایی این بیماران داده شد و تا آن زمان نمی‌دانستیم که این افراد به کروناویروس مبتلا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این شرایط ممکن است افرادی که با مبتلایان به کروناویروس در تماس بوده‌اند یا خانواده‌های آن‌ها نیز به این ویروس آلوده شده باشند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: به محض تشخیص کروناویروس در بیماران مشکوک، انتقال یا درمان بیمار با محافظت خاص انجام می‌شود. اکیپ‌های بهداشت نیز خانواده‌های بیماران مبتلا به کروناویروس را در منزل قرنطینه می‌کنند و توصیه‌های بهداشتی به آنان ارائه می‌شود.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=20815

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *