امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۸

گزارش تصویری از اقدامات زیبای هیات فاطمیون اهواز

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا ایام فاطمیه امسال در اهواز رنگ و رویی دگر داشت موکب هایی که از سر شوق و اخلاص بصورت خودجوش و مردمی پای کار آمدند تا فرهنگ علوی و زهرایی را در فراسوی همه اتفاقات پاسداری کنند و با نمایان سازی و جلوه سازی و نمایش عشق بازی بتوانند همه مردم را بیش از پیش متوجه این اتفاق بزرگ تاریخی نمایند.

عنوان زیبای((جایی برای مهربانی ایستگاه بهشت فاطمی شبهای فاطمی با عطر رضوی بیاد شهداو همه پدران و مادران آسمانی)) از جانب خادمین هیات فاطمیون اهواز دلایل کافی برای ۸ شب خدمت به عاشقان زهرا بود.

در این اقدام زیبا که به مناسبت ایام فاطمیه و بنام امام هشتم به مدت ۸ شبانه روز از پنجشنبه یکم دیماه الی پنجشنبه ۷ دیماه انجام شد.

هرشب بعد از نماز مغرب و عشا تا ساعت ۲۴بصرف شام و انواع چای و قهوه میزبان عزاداران و عاشقان فاطمی بودند از اقدامات زیبا در این ایستگاه خدمات تبرکی و نذری ، برگزاری مراسمات مرثیه سرایی و سینه زنی بصورت چهارپایه خوانی و سنتی بود که در فضای باز میزبان عاشقان اهل بیت و خانواده های محترم بودند.

این ایستگاه خدمتگزاری که بصورت خودجوش و مردمی در اتوبان آیت ا… بهبهانی روبروی حوزه علمیه امام خمینی (ره) برگزار گردید هرشب میزبان عاشقان زهرایی بود که فارغ از هر رنگ و سلیقه و عقیده می آمدند تا با فرهنگ زهرایی تجدید بیعت کنند تا همچنان به همه نشان دهند پای کاری اهل بیت ایستاده اند تا همگان بدانند اهل بیت در این کشور فراموش ناشدنیست خادمین این هیات بصورت خود جوش و مردمی بیاد همه شهدا و پدران و مادران آسمانی به مدت ۸ شب بیاد امام رضا (ع) خدمتگزاران عاشقان فاطمی ، راهیان حسینی در ایستگاه بهشت فاطمی خدمتگزاری کردند.

خادمین هیات فاطمیون اهواز تلاش کردند نام و یاد این ایام را بیشتر زنده نگاه داشته و به سهم خود ادای دین کرده باشند .

شب گذشته با حضور تنی چند از پیرغلامان اهل بیت این موکب عزاداری و خدمات نذری جمع آوردی شد.

شایان ذکر است هیات فاطمیون اهواز همزمان با ولادت حضرت زهرا در سال ۱۳۸۰ تاسیس و با برگزاری جلسات هفتگی یکشنبه ها با قرائت زیارت حضرت زهرا (س) و برنامه های جشن عید غدیر و مراسمات شام غریبان در مسجد آیت ا… اشرفی اصفهانی معروف می باشند .

این هیات هرساله در مناسبت های مختلف مذهبی با برگزاری جلسات مذهبی و در مناسبت های ملی با تهیه بسته های معیشتی سال هاست در مسیر خدمت رسانی به مردم عزیز فعال می باشند.

 

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=40051

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *