امروز ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۴

شناسه خبر:

بررسی جرائم سایبری با موضوع انتخابات ریاست جمهوری

jonoobfardanews.ir

یکی از مهم‌ترین جرائم مرتبط با موضوع انتخابات در فضای سایبری، انتشار اکاذیب، اخبار جعلی، شایعات و مصادقی از این قبیل است. طبق ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات، هر کس به قصد ضرر رساندن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی اخبار کذبی را پخش کند مرتکب جرم نشر اکاذیب شده است. مواردی نظیر: ترویج شایعات و دروغ پراکنی، تهمت و افترا، انتشار اخبار در راستای تشویش اذهان عمومی، انتساب مطالبی خلاف حقیقت به افراد و پخش هر گونه مستندات جعلی در فضای مجازی بطوری که باعث اهانت و توهین به شهروندان گردد، از جمله مصادیق نشر اکاذیب در فضای سایبری می‌باشد.

هموطنان عزیز توجه داشته باشند هرگونه نشر آگهی یا انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع است و در صورت مشاهده، افراد متخلف تحت تعقیب قرار می گیرند. لذا عزیزان دقت کنند تا قبل از انتشار یا باز نشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن باشند و برای این کار به رسانه های رسمی رجوع گردد.

پلیس فتا نیز در راستای وظیفه ذاتی خود، با رصد شبانه روزی فضای سایبری هر گونه محتوای مجرمانه در خصوص انتخابات را بلافاصله احصا و ضمن تشکیل پرونده جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال خواهد کرد.

یکی از جرائم مرتبط با موضوع انتخابات در فضای سایبری، استفاده از اکانت جعلی با هویت کاندیدهای مختلف است. افراد سودجو با ساخت اکانت کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی با نام کاندیداهای ریاست جمهوری و انتساب خود به اعضای ستاد انتخابات کاندید ریاست جمهوری، با کاربران تماس مجازی و آنلاین می‌گیرند.

لذا شهروندان محترم توجه داشته باشند به هیچ عنوان فریب این‌گونه ترفندها را نخورند و با تنظیمات امنیتی بر روی پیام رسا‌ن‌ها و گوشی تلفن همراه خود، دسترسی افراد غریبه را محدود کرده و همواره آگاه باشند که هیچ کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا از این طریق با کاربران تماس برقرار نخواهند کرد.

#تخلفات_ انتخابات_ریاست_جمهوری

#نشر_اکاذیب

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=45444

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *