امروز ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۰

شناسه خبر:

حقوق این گروه از بازنشستگان ۱۰ میلیون افزایش یافت

jonoobfardanews.ir

پرداخت وجوه متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشمولان صندوق های بازنشستگی کشوری، لشگری، فولاد، صنعت نفت و صدا و سیما از همین ماه آغاز می شود.

حقوق این گروه از بازنشستگان ۱۰ میلیون افزایش یافت

اطلاعات نوشت: داوود منظور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه دیروز در نشست خبری مشترک با وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت جزئیات پرداخت وجوه متناسب سازی حقوق مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی را تشریح کرد.

وی با اشاره به آغاز اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: براساس قانون برنامه پنجساله هفتم توسعه اقتصادی که هفته قبل به دولت ابلاغ شد و آئین نامه اجرایی آن هم سه روز قبل در هیات دولت مورد تصویب قرار گرفت، پیش بینی شده مستمری افراد بازنشسته باید با حقوق افراد شاغل متناظر خود متناسب سازی شوند و ۹۰ درصد دریافتی افراد شاغل به افراد بازنشسته پرداخت شود. منتهی این مساله یک باره انجام نمی‌شود و این فاصله‌ای که بین دریافتی فعلی و ۹۰ درصد فرد شاغل وجود دارد باید طی ۳ سال برطرف شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بنا شد تا زمانی که محاسبات انجام و احکام متناسب‌سازی صادر شود، هر ماه یک میلیون تومان به صورت علی الحساب به بازنشستگان پرداخت شود.

به گفته وی، دولت پرداخت این رقم علی الحساب ماهانه را به مشمولان صندوق های بازنشستگی کشوری، لشگری، فولاد، صنعت نفت و صدا و سیما از همین ماه آغاز خواهد کرد و پس از محاسبه احکام متناظر، مابه التفاوت همسان سازی ها از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=45614

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *