امروز ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۲

لزوم همکاری ادارات و دستگاه ها برای پیشگیری از خطر پشه آئدس

jonoobfardanews.ir
در نشست آموزشی بیماری های منتقله از پشه آئدس رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: برای پیشگیری از گسترش پشه آئدس و افزایش سواد سلامت همکاری ادارات و دستگاه ها لازم و ضروری می باشد.

به گزارش جنوب فردا؛ در این نشست که با حضور معاون بهداشت، درمان، دبیر پدافندغیرعامل دانشکده، نمایندگان ادارات و سازمان ها و سایر مسئولان دانشکده در سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار شد دکتر سید علی مرد رئیس دانشکده علوم پزشکی با تاکید بر جدی گرفتن موارد بهداشتی پیشگیری از بیماری‌های منتقله از پشه آئدس اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس بهسازی محیط است.

وی با اشاره به اینکه رشد این پشه در مناطق گرمسیر و سواحل خلیج فارس بیشتر است افزود: از بین بردن زیستگاه ها اعم از ظروف زیر گلدانها، تشت و مخزن های جمع آوری آب کولرها، لاستیک های فرسوده و بلااستفاده، آب راکد و نصب توری برای در و پنجره ها می تواند از گزش پشه آئدس خودداری کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شوشتر تصریح کرد: برای پیشگیری از خطر پشه آئدس و افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه انتظار داریم ادارات و ارگان های شهرستان با دانشکده علوم پزشکی شوشتر همکاری داشته باشند.

در ادامه خانم دکتر جعفرپور پیرامون علائم این بیماری اذعان داشت: فردی که دچار گزش توسط پشه آئدس می شود ابتدا دچار تب و لرز و علائمی نظیر سردرد، درد عضلات، استخوان و مفاصل، بی اشتهایی، استفراغ، درد پشت چشم، دانه‌های پوستی و .‌… شده که حدود ۷-۲ روز طول می‌کشد.

معاون بهداشت خاطرنشان کرد: کار تله گذاری را در برخی مناطق انجام داده ایم تا اگر پشه موردنظر مشاهده شد سم پاشی و همچنین مه پاشی را انجام دهیم. لذا در این راستا انتظار داریم ادارات همکاری لازم را با ما داشته باشند.

در پایان ️دکتر گنج معاون درمان دانشکده آمادگی بیمارستان ها را برای مقابله با این بیماری اعلام و همچنین بر بهسازی فضای اطراف مراکز درمانی تاکید داشت.

 

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=45650

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *