امروز ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۱

شناسه خبر:

نجات جان بانوی کهنسال توسط اورژانس دزفول

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در یک عملیات امدادی موفقیت‌آمیز، دو تن از نیروهای اورژانس دزفول توانستند جان بانوی کهنسال ۷۳ ساله‌ای که دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود را نجات دهند.

رضا معمارزاده، روز شنبه در گفت‌وگو با رسانه ها اظهار کرد: در ساعت ۰۴:۳۰ صبح روز گذشته، گزارش وخامت حال یک بانوی ۷۳ ساله به مرکز اورژانس دزفول اعلام و بلافاصله تیم امدادی ما شامل امید احمدپور و حسین زارع به محل حادثه اعزام شد.

وی به ایست قلبی و تنفسی بیمار در حین معاینه اشاره کرد و افزود: با حضور سریع و به‌موقع این دو نفر بر بالین بیمار و انجام اقدامات احیا قلبی و ریوی (CPR)، خوشبختانه توانستند جان بیمار را نجات داده و او را در وضعیت پایدار به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل کنند.

معمارزاده در ادامه ضمن اشاره به تحت نظر بودن بیمار در بخش مراقب های ویژه قلبی(CCU) گفت: این عملیات نشان‌دهنده تعهد و حرفه‌ای‌ بودن نیروهای اورژانس دزفول است. از اعضای تیم امدادی که در این عملیات مشارکت داشتند، قدردانی می‌کنم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول همچنین بر اهمیت آموزش عمومی در زمینه احیا قلبی و تنفسی تأکید کرد و گفت: آگاهی عمومی از تکنیک‌های احیای قلبی-ریوی می‌تواند در مواقع بحرانی کمک بزرگی باشد و جان بسیاری از افراد را نجات دهد.

به گفته او این عملیات موفقیت‌آمیز یک بار دیگر نشان داد که آمادگی و حرفه‌ای‌ بودن نیروهای اورژانس می‌تواند نقش حیاتی در نجات جان انسان‌ها داشته باشد و امید است که این روند همچنان ادامه یابد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=45621

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *