امروز ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۴

شناسه خبر:

نجات معجزه آسای کودک ۱۰ ساله به دست پرسنل توانمند اورژانس ۱۱۵ دزفول

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شب گذشته یک کودک ۱۰ ساله در استخر یکی از باغ‌های شمس‌آباد دزفول دچار غرق‌شدگی و به دنبال آن ایست قلبی و تنفسی شد.

رضا معمارزاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه ها اظهار کرد: پس از اعلام وقوع این حادثه، همکاران ما آقایان وحید قلاوند و حسین قرائتی، از پایگاه جاده‌ای شمس‌آباد به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تیم عملیاتی اورژانس دزفول پس از رسیدن به محل حادثه، کودک را فاقد علائم حیاتی یافتند و بلافاصله عملیات احیای قلبی ریوی (CPR) را برای او آغاز کردند.

معمارزاده با اشاره به موفقیت آمیز بودن عملیات احیا، تصریح کرد: با تلاش بی‌وقفه همکاران ما، کودک ده ساله از مرگ حتمی نجات یافت و با عنایت پروردگار، جان دوباره‌ای به او بخشیده شد.

وی همچنین تاکید کرد: اهمیت و توجه به توصیه‌های ایمنی در مکان‌هایی مانند استخرها که احتمال بروز حوادث ناگوار وجود دارد، نباید از سوی خانواده‌ها نادیده گرفته شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول در پایان افزود: از تمامی خانواده‌ها می‌خواهیم که در هنگام شنا، همیشه کودکان خود را زیر نظر داشته باشند و هیچ‌گاه آنها را بدون نظارت در آب رها نکنند. آموزش شنا و ایمنی آب به کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کند.

گفتنی است کودک ده ساله هم اکنون در بخش “مراقبت های ویژه کودکان” بیمارستان بزرگ دزفول با حال عمومی نسبتا مساعدی تحت مراقبت های پزشکی می باشد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=45664

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *