امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۲

کاهش مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال؛ دستاوردی دیگر از تلاش‌های دانشکده علوم پزشکی شوشتر

jonoobfardanews.ir
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شوشتر از بهبود شاخص مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال و روند کاهشی آن در سال های اخیر در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش جنوب فردا؛ در راستای اجرای نظام مراقبت مرگ کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه، کمیته دانشگاهی مرگ کودکان زیر ۵ سال با حضور دکتر سیدعلی مرد رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر، معاونین، روسای بیمارستان ها و سایر اعضا در سالن جلسات شهید افتخاری دانشکده برگزار گردید.

دکتر سید علی مرد در این کمیته دانشگاهی اظهار کرد: روند میزان مرگ و میر کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه از سال ۹۷ تا ۱۴۰۲ رو به کاهش بوده، به طوری که این میزان در سال ۱۴۰۲ برابر با ۵/۴ و از میانگین کشوری۰/۷ کمتر می باشد. که این کاهش مطلوب از شاخص های مهم در توسعه سلامت کشور می باشد.

وی افزود: این دستاورد ارزشمند، نشان‌دهنده تعهد و اهتمام مدیران و مسئولین بهداشت و درمان دانشکده در راستای ارتقای سطح سلامت کودکان، این آینده سازان میهن عزیزمان می باشند.

در ادامه دکتر گنج معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر ارتقاء دانش و مهارت پرسنل بهداشتی و درمانی، افزایش فرهنگ مراقبت از کودکان در برابر حوادث احتمالی، بهسازی محیط شهری و روستایی را از اقدامات کاهش مرگ و میر کودکان دانست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با تلاش‌های همگانی، شاهد روزی باشیم که در کشور هیچ کودکی در اثر بیماری یا عوامل قابل پیشگیری، جان خود را از دست ندهد.

 

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=45659

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *