امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۸

شناسه خبر:

محسن رضایی: در بعد حل اختلاف، در دولت یازدهم اختلاف کمتری میان مجلس و دولت داشتیم

jonoobfardanews.ir

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بعد حل اختلاف در دولت یازدهم اختلاف کمتری میان مجلس و دولت داشتیم و جزء مساله بانک مرکزی مساله ای وجود نداشته است.

 به گزارش جنوب فردا، محسن رضایی روز پنجشنبه در دیدار آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید افزود: مساله ریاست بانک مرکزی از مسائل باقی مانده از دولت قبل بود که رئیس جمهوری وقت معتقد بود تعیین رئیس بانک مرکزی کاملا باید زیر نظر دولت باشد اما مجلس اعتقاد داشت تصمیم جمعی سه قوه باید منجر به تعیین رئیس بانک مرکزی شود از این رو شورای نگهبان وارد مساله شد ولی در زمان دولت گذشته فرصت پیگیری پیدا نکردیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر بانک مرکزی زیر نظر دولت است ولی قید و بندهایی گذاشتیم که تحت هر شرایط عوض نشود و ریاست بانک مرکزی حداقل به مدت پنج سال باشد.
رضایی با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام به تدوین سیاست گذاری های کلی نظام می پردازد ، بیان داشت: این سیاست گذاریها پس از تصویب در مجمع با حوصله و حساسیت زیاد از سوی رهبر معظم انقلاب بررسی می شود.
وی یادآور شد: سال گذشته سیاست های محیط زیست از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این سیاست ها را در اجلاس پاریس ارائه کرد که مورد استقبال کشورهای مختلف قرار گرفت.
رضایی بیان داشت یکی دیگر از ماموریت های مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب سیاست های برنامه ششم توسعه بود که ۱۱۵ سیاست پیشنهاد کردیم که رهبر معظم انقلاب ۸۵سیاست را پذیرفتند.
وی گفت: براساس اصل ۱۲۰ قانون اساسی نظارت بر حسن سیاست های کلی نظام برعهده مجمع تشخیص مصلحت نظام است که بر این اساس رهبر معظم انقلاب این اختیار را به مجمع داده اند که بررسی شود طی ۱۰ سال گذشته سیاست های اصل ۴۴ تا چه میزان اجرا شده است.
وی افزود: امسال نیز بر روند اقتصاد مقاومتی در کشور نظارت خواهیم کرد و نتیجه نظارت را تقدیم رهبر معظم انقلاب می کنیم و این گونه نظارت ها باعث می شود سیاستها عملیاتی تر شود.
آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام ، شورایی قوی از سرشناسان تمام گروه های نظام است و تضارب آرا میان این افراد مفید خواهد بود.
ادامه دیدار رضایی با آیت الله مکارم شیرازی بدون حضور خبرنگاران انجام شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز پنجشنبه به منظور دیدار با مراجع عظام و علمای قم وارد این شهر شد.
رضایی قرار است با آیات عظام، جوادی آملی ، نوری همدانی ، سبحانی ، موسوی اردبیلی ، علوی گرگانی و آیات حسینی بوشهری و علوی بروجری نیز دیدار کند.
دیدار با استاندار، امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ، فرمانده سپاه علی بن ابیطالب قم و حضور در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی از مراجع تقلید فقید از دیگر برنامه های سفر دو روزه رضایی به قم است.

منبع:ایرنا

به کانال تلگرام پایگاه خبری تحلیلی جنوب فردا بپیوندید

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=4243

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *