امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۲

مدیر جهاد کشاورزی آبادان، خبر داد:

آغاز خرید تضمینی خرما از کشاورزان شهرستان آبادان پس از ۱۷ سال

jonoobfardanews.ir

حسن دشتی نژاد، امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: معاون وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای با قید فوریت اعلام کرد، با توجه به فصل برداشت خرما و ضرورت خرید تضمینی خرمای نخلداران آبادان و بحران اقتصادی، عدم ثبات نرخ ارز و شرایط خاص و حاد حاکم بر صادرات بر اثر شیوع ویروس کرونا، خرید تضمینی، حمایتی و توافقی خرما، به منظور حمایت از باغداران و بهبود شرایط بازار توسط سازمان تعاون روستایی ابلاغ شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان، از آغاز خرید تضمینی خرما توسط تعاون روستایی این شهرستان در مرکز خرید سردخانه ۵ مهر آبادان، خبر داد و افزود: طبق مصوبه وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید خرمای استعمران درجه یک ۹۲ هزار ریال، درجه دو ۷۸ هزار ریال و درجه سه ۶۰ هزار ریال اعلام شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار زمین کشاورزی زیر کشت نخیلات در این شهرستان وجود دارد که ارقام قالب آن شامل خرمای برحی، استعمران و زاهدی هستند که پس از ۱۷ سال به صورت تضمینی از باغداران خریداری خواهد شد.

دشتی نژاد اضافه کرد: در شهرستان آبادان علاوه بر پذیرش صندوق های چوبی از کشاورزان در مرکز خرید با رایزنی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مصوب شد تا تعاون روستایی صندوق های پلاستیکی را نیز دریافت کنند.

وی بیان کرد: در این خصوص تعاون روستایی که جزو ادارات تابعه جهاد کشاورزی است موظف شده تا خرما را از باغداران خریداری کند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=31831

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *