امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹

آغاز طرح بهسازی جاده های شهرستان گتوند

jonoobfardanews.ir

رئیس اداره راه و شهرسازی گتوند از آغاز عملیات بهسازی و ایمن سازی جاده های این شهرستان خبر داد و گفت:تاکنون ۲۰ کیلومتر از جاده های ارتباطی این شهرستان بهسازی شده است.

به گزارش جنوب فردا ، علی محمدزاده با بیان اینکه تاکنون عملیات بهسازی در سطح جاده اصلی شهر گتوند، عقیلی و جاده آبید اجرا شده است افزود: بزودی در جاده کوشکک نیز عملیات بهسازی و ایمن سازی اجرا می شود.

وی فعالیت های انجام شده در بخش ایمن سازی در جاده های شهرستان را شامل لکه گیری ، تعویض گاردریل و شست و شوی تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی حاشیه جاده ها عنوان کرد و افزود:تاکنون برای ایمن سازی این محورها بالغ بر دو میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس اداره راه وشهرسازی گتوند در ادامه به پروژه های در دست اجرا در این شهرستان اشاره کرد و از پیشرفت ۳۰ درصدی عملیات احداث پل شور عقیلی با اعتبار اولیه ۵/۳میلیارد ریال وعرض ۱۱متر خبر داد و گفت:با بهره برداری از این پل مشکل ورودی شهر گتوند از سمت شوشتر در ابتدای جاده عقیلی حل می شود.

محمد زاده همچنین به اجرای پروژه چهار بانده کردن جاده ورودی شهر گتوند تا شهر جنت مکان اشاره نمود وافزود: این پروژه بطول ۵/۲کیلومتر وعرض ۲۳متر با اعتباری بالغ بر ۱۱میلیارد و۲۵۰میلیون ریال با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که پیش بینی می شود تیرماه ۹۵ به بهره برداری برسد.

وی همچنین افزود: عملیات لکه گیری و روکش آسفالت جاده گتوند -شوشتر از سمت روستای کوشکک آغاز شده و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش حوادث رانندگی در این مسیر باشیم.

محمدزاده اعتبار اختصاص یافته برای این پروژه را ۱۷میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:با این اعتبار ۱۰کیلومتر روکش آسفالت و لکه گیری اجرا می شود.

از مجموع ۴۳۹کیلومتر جاده های شهرستان گتوند ۷۴کیلومتر آن جاده شهری و ۳۶۵ کیلومتر راه روستایی است.

شهرستان گتوند با ۷۴ هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر ، ترکالکی ، جنت مکان ، سماله و نیز ۴۵ روستا می باشد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=2054

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *