امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۵

آمار بالای بیکاری در شهرهای صنعتی خوزستان!

jonoobfardanews.ir
موالی‌زاده سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: در مناطقی که صنایع بسیار بزرگی وجود دارد، بیکاری نیز بالا بوده و فرهنگ مهارت‌آموزی و کسب و کار در آن مناطق ضعیف است.

به گزارش جنوب فردا سید احمد موالی‌زاده سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: در خوزستان پارادوکس وجود دارد که در مناطقی که صنایع بسیار بزرگی وجود دارد، بیکاری نیز بالا است و این مساله ناشی از آن است که فرهنگ مهارت‌آموزی و کسب و کار در آن مناطق ضعیف است.

او بیان داشت: فنی و حرفه‌ای سال‌ها است که در زمینه در مهارت‌آموزی فعالیت می‌کند، اما  فرهنگ حرفه‌آموزی و گفتمان آن، آن گونه که باید جا نیفتاده است و یکی از مشکلات در بحث بیکاری و اشتغال پایین، همین حرفه‌آموزی است.

موالی‌زاده افزود: در خوزستان کسب و کار‌های کوچک و متوسط و بخش خصوصی بدنه ضعیفی دارد که این مساله به دلیل وجود صنایع بزرگ دولتی است و نبود کارآفرینی و نبود کسب و کار‌ها مشکل ما است، زیرا فرهنگ کارآفرینی در خوزستان ضعیف است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان ادامه داد: حدود یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی وجود دارد در حالی که در اصفهان این رقم، ۹ هزار واحد است. این ضعف در فرهنگ کارآفرینی در گذشته و از شکل گرفتن صنعت نفت بوده و  باید از فرهنگ کارآفرینی استفاده بهینه کنیم و علاوه بر این، تسری آن به مناطق محروم و مناطقی که بیکاری وجود دارد مهم است.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=33424

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *