امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۱

آیت ا…حیدری در جشنواره تجلیل از کارگران و کارآفرینان: استخدام افراد غیربومی باید در خوزستان ممنوع شود

jonoobfardanews.ir

آیت ا… محسن حیدری در جشنواره تجلیل از کارگران، کارفرمایان و گروه های نمونه کار در خوزستان عنوان کرد: نقش پر رنگ کارگران در دوران انقلاب اسلامی بر هیچ فردی پوشیده نیست. در صورتی که کارگران در سال های قبل از انقلاب در بخش های مختلف اعتصاب نمی کردند، رسیدن به نقطه پیروزی در انقلاب اسلامی به طول می انجامید.
وی افزود: البته نقش کارگران تنها به دوران قبل از انقلاب بسنده نمی شود بلکه در دوران پس از انقلاب نیز تلاش های بسیاری از سوی این قشر زحمتکش به منظور گردش صنعت و اقتصاد کشور انجام گرفت.
آیت ا… حیدری با بیان این که استخدام در شرکت های بزرگ مستقر در خوزستان باید به صورت ۱۰۰ درصدی بومی شود، گفت: استخدام افراد غیربومی به صورت کلی باید ممنوع شود. بسیاری از مشکل های حاشیه نشینی در استان ناشی از استخدام های غیربومی است.
وی اظهار کرد: بسیاری از تالاب های استان به دلیل فعالیت شرکت های نفتی خشک شده اند. این مساله مشاغل بومی همچون صیادی و کشاورزی را از بین برده است به همین دلیل اولویت اشتغال در این مناطق باید بومی گزینی باشد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بسیاری از منابع خدادادی و درآمدهای کشوری در خوزستان حاصل می شود و به همین علت آمار بالای بیکاری در استان معنا ندارد.
دکتر حیدری یکی از عوامل افزایش بیکاری را در استان ضعف فرهنگ اشتغال دانست وگفت: بسیاری از جوانان ما تنها دنبال استخدام های دولتی هستند و سایر مشاغل را قبول ندارند. فعالیت های فرهنگی بسیاری به منظور از بین بردن این نگرش غلط باید انجام بگیرد.
* جامعه کارگری استان نیاز به پیگیری ها و توجه خاصی دارد
در ادامه این آیین رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی خوزستان افزود: جامعه کارگری استان نیاز به پیگیری ها و توجه خاصی دارد که از آن جمله می توان به تغییر وضعیت کارگران قرارداری به رسمی اشاره کرد.
هوشنگ درویشی اظهار کرد: از دیگر مواردی که باید در جامعه کارگری در استان مورد توجه قرار گیرد خارج شدن کارگران زیر نظر پیمانکار و ایجاد رابطه کاری مستقیم با کارفرما است.
وی گفت: با نزدیک شدن به پایان سال بسیاری از کارگزاران از کارفرمایان خود معوقات زیادی دارند که انتظار می رود این مهم پیگیری شود و معوقات این افراد پرداخت شود.
طبق آمار ارایه شده از خانه کارگر خوزستان آمار دقیقی از کارگران خوزستان وجود ندارد و بیش از ۷۵۰ هزار نفر بیمه شده کارگری در استان هستند اما باید توجه داشت که تعداد زیادی از کارگران بیمه نیستند بنابراین جزو این آمار به شمار نمی آیند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=2420

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *