امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۱

شناسه خبر:

هشدار فرماندار خرمشهر:

اجرای فاز چهارم قرنطینه در صورت بی توجهی مردم / خودم فرماندهی میدان را به عهده میگیرم

jonoobfardanews.ir
فرماندار خرمشهر در صورت رعایت نکردن فاصله اجتماعی از سوی مردم، فاز چهارم قرنطینه‌ در خرمشهر اجرا می‌شود که در مرحله چهارم شرایط بسیار سخت خواهد بود و خودم به‌صورت مستقیم فرماندهی میدان را به دست می‌گیرم.

به گزارش جنوب فردا فرمانداری ویژه خرمشهر ، محمد حیدری در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: در صورت رعایت نکردن فاصله اجتماعی از سوی مردم، فاز چهارم قرنطینه‌ در خرمشهر اجرا می‌شود که در مرحله چهارم شرایط بسیار سخت خواهد بود و خودم به‌صورت مستقیم فرماندهی میدان را به دست می‌گیرم.

وی افزود: گروه‌های نظارتی امروز با حضور در خیابان‌ها واحدهای صنفی مغایر با پروتکل‌های بهداشتی را شناسایی و پلمپ می کنند.

وی تأکید کرد: در این شرایط همه باید در مسیر خدمت به مردم باشند و در چارچوب سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی برای مبارزه با این بیماری تلاشی شبانه‌روزی کنند.

حیدری گفت: خرمشهر همچنان با مسئله فرهنگ‌سازی برای رعایت فاصله اجتماعی درگیر است و مرحله دوم شیوع کرونا در این شهرستان در حال رخ دادن است که فراگیری بیشتری خواهد داشت.

فرماندار ویژه خرمشهر وجود چالش‌های مختلف را مانع کنترل روند صعودی بیماری در این شهرستان دانست و توضیح داد: بیماری کرونا یک تهدید قابل‌لمس نیست و همین امر چالش بسیار مهمی محسوب می شود و چالش دیگر این است که وقتی موضوع همه‌گیر شود حساسیت آن کاهش پیدا می‌کند.

وی از تجمع در بازارها و اصناف به‌عنوان دیگر چالش شهرستان خرمشهر یادکرد و افزود: چون خرمشهر خیابان‌ها و بازارهای محدودی دارد و مساحت بازارها نیز کم است، کمترین جمعیت در این محل ها تجمعی عظیم به نظر می‌رسند و شیوع بیماری را تشدید می‌کنند.

حیدری در ادامه به بیان مصوبات جلسه پرداخت و اظهار کرد: تمام محدودیت‌های تردد تا ۳۱ فروردین ادامه می‌یابد و در مورد آغاز به فعالیت صنوف نیز هنوز لیست صنوف پرخطر و کم‌خطر اعلام‌نشده است و هرچه در رسانه‌ها اعلام شده است لازم‌الاجرا نیست و بسته به نظر شهرستان تصمیمات اخذ می‌شود.

فرماندار ویژه خرمشهر از حمایت قشر آسیب‌پذیر در پی تعطیلی کسب‌وکارها در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: در نظر است با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند از دست‌فروشان جابه‌جاشده و اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی حمایت شود و کارهایی در این خصوص نیز انجام‌گرفته است.

وی افزود: ستاد پشتیانی ستاد مقابله با کرونا چند روز است که فعال‌شده است و پرس‌های غذایی زیر نظر مرکز بهداشت طبخ و توزیع می‌شود که باید از ظرفیت‌های اجتماعی، شیوخ و سران طوایف نیز در این راستا استفاده کرد.

حیدری در ادامه برشماری مصوبات این جلسه از افزایش فعالیت اداره تعزیرات در این روزها برای برخورد با تخلف صنوف خبر داد و اظهار کرد: تعدادی حقوق‌دان در اختیار اداره تعزیرات قرار می‌گیرد تا با سرعت به پرونده‌های تخلف صنوف رسیدگی و جریمه‌های سنگین برای آن‌ها اعمال شود.

وی همچنین از توقف تردد ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری خرمشهر خبر داد و گفت: به پایانه برون‌شهری و همین‌طور تهران اعلام شد که هیچ اتوبوسی به سمت خرمشهر نیاید و مردم نیز سفر خود به خرمشهر را تا اطلاع ثانوی به تأخیر بیندازند.

فرماندار ویژه خرمشهر این نکته را نیز متذکر شد که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت خرمشهر مهاجر هستند و کنترل رفت‌وآمد در این شرایط دشوارتر است.

حیدری به اتخاذ تدابیری برای کنترل بیماری کرونا در فصل برداشت گندم در خرمشهر نیز تأکید کرد و گفت: از کمباین داران تست گرفته می‌شود و بعد از تائید سلامت اجازه ورود به خرمشهر برای برداشت محصول را خواهند داشت.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=21717

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *