امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶

شناسه خبر:

ارائه تسهیلات مسکن ملی به بیش از ۱۰ هزار متقاضی خوزستانی

jonoobfardanews.ir
مدیر شعب بانک مسکن خوزستان : هدفگذاری بانک مسکن خانه‌دار شدن مردم است و این بانک درصد بالایی از پروژه‌های مرتبط با نهضت ملی مسکن و مسکن مهر را تامین مالی کرده است.

به گزارش ۰جنوب فردا  یاور عسکری در نشست خبری تحریریه خبرگزاری صداوسیمای خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر احداث سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور در دستور کار قرار دارد افزود: بانک مسکن با اعطای تسهیلات ویژه برای تحقق این امر تلاش می‌کند.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۱۰ هزار و ۱۱۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن خوزستان بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند و مردم می‌توانند در صورت داشتن شرایط در طرح ملی مسکن نام نویسی کنند.

عسکری همچنین دیگر تسهیلات این بانک را شامل ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن، بهسازی مسکن روستایی و اشتغالزایی کمیته امداد و بهزیستی عنوان کرد و افزود: در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۷۲۵ پروژه مشارکت مدنی با تسهیلات بانک مسکن در خوزستان انجام شده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان گفت: امسال ۳۸۸ وام ودیعه مسکن کمیته امداد، اشتغالزایی ۱۲۲۰ نفر در کمیته امداد، اشتغالزایی ۲۴۶ نفر در بهزیستی و ودیعه مسکن برای ۱۳۲ نفر زیر پوشش بهزیستی در خوزستان پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه خوزستان در پرداخت تسهیلات خرید مسکن بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد گفت:از تعداد دو هزار و ۳۲۸ تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده در ۹ ماه امسال، بیشترین تسهیلات در زمینه ازدواج و فرزندآوری بوده است.

عسکری با بیان اینکه پس انداز مسکن جوانان یک حساب برنامه محور است که در یک فرایند و افق زمانی ۵ تا ۱۵ ساله تعریف شده است گفت: افرادی که تمایل به افتتاح این حساب دارند باید مبلغ سپرده گذاری خودشان را بصورت منظم واریز کنند.

وی افزود: حداقل مبلغ برای افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان در سال ۱۴۰۲، ۸ میلیون ریال است و درصورتی که سپرده گذاران بخواهند از سقف تسهیلات بهره‌مند شوند باید براساس دستورالعمل‌های موجود مبالغ بیشتری واریز کنند.

عسکری با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح مسکن مهر در خوزستان از سوی این بانک گفت: در ۱۰ سال اخیر برای ۱۱۰ هزار و ۲۷۲ واحد مسکن مهر در خوزستان بیش از ۹۵ هزار میلیارد ریال تسهسلات بانک مسکن پرداخت شده و حدود ۹۰ هزار واحد در استان تعیین تکلیف شده اند.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بیش از ۱ هزار و ۵۳۳ تسهیلات در قالب بهسازی مسکن روستایی در خوزستان پرداخت شده است.
عسکری با بیان اینکه مانده کل منایع شبکه خوزستان بیش از ۲۵۵ همت است افزود:تا کنون ۱۹۸ همت از این مبلغ در قالب تسهیلات به مردم خوزستان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان با تاکید بر ضرورت تسویه حساب بدهکاران بانکی در استان گفت: در این صورت امکان افزایش ارائه تسهیلات به متقضایان وجود دارد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=44290

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *