امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۴

استاندار:جذب ۳۰ میلیارد تومان برای بازگرداندن کارخانه قند دزفول به چرخه تولید

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا، دکتر غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه ۲۳شهریور ماه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در مهمانسرای شهید رجایی استانداری برگزار شد گفت: در موضوع تسهیل و رفع موانع تولید اگرچه در سال گذشته نسبتاً خوب عمل شد اما آنچنان که در شأن استان بود نتیجه نگرفتیم و با وجود تحرکاتی که در پی تاکیدات صورت گرفته ایجاد شد اما برخی از بانک ها آنچنان که انتظار می رقت همراهی نکردند و به همین دلیل این موضوع را به مرکز منتقل کردم که قول دادند امسال در زمینه ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: بانک ها در عین حال که از منابع خود صیانت میکنند باید سخت گیری های خود نسبت به صنایع متوسط و کوچک را کاهش دهند و همانطور که در سایر استان ها عمل می شود در همان سطح هم در استان خوزستان عمل شود.

شریعتی توضیح داد: ممکن است استان از نظر اعطای تسهیلات رتبه بالایی داشته باشد اما این رتبه بالا ناشی از اعطای تسهیلات به صنایع بزرگ است اما با توجه به اینکه صنایع متوسط و کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال ایفا می کند جا دارد اعطای تسهیلات بانکی به این بخش از صنایع افزایش داشته باشد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: گزارشی که هفته گذشته از معاونت اقتصادی استانداری گرفتم نشاندهنده یک وحدت رویه نسبی و همراهی بهتر از سوی بانک هاست و کارهای زیرساختی بیشتری برای دریافت تسهیلات از بانک ها در دست اقدام است  و ظرف دو سال آینده جهش خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: در بخش صندوق توسعه طرح های زیادی در استان است که مدیران بانک ملی ایران و بانک سپه کشور اعلام کردند که خط اعتباری صندوق توسعه را هم به شکل ارزی و هم به صورت ریالی داریم و برای طرح های استان خوزستان حساب ویژه ای مد نظر قرار داده ایم و در صورتی که این طرح ها معرفی شوند به سرعت اقدامات مورد نیاز انجام خواهد شد و از این بابت از معاونت اقتصادی استانداری و مدیریت صنعت و معدن و تجارت استان می خواهم با هماهنگی لازم طرح های مورد نظر را وارد مرحله اجرایی نمایند.

شریعتی افزود: در بخش کمک های فنی اعتباری که قرار است انجام دهیم با وزیر محترم کار به توافق رسیدیم و انشاالله این توافق به زودی امضا خواهد شد که بر اساس آن تهسیلاتی که پرداخت میشود با یارانه انجام خواهد شد تا انشاالله بتوانیم صنایع متوسط و کوچک را برای سرمایه گذاری بیش از پیش ترغیب نماییم؛ البته این تسهیلات برای صنایعی ست که بازار و متقاضی خرید داشته باشند یعنی این کمک بتواند یک چرخه تولید مداوم را ایجاد کند نه اینکه پس از مدتی تعطیل شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: همانطور که قبلا تصویب شد دستگاه های خدمات رسان مانند آب و برق به هیچ عنوان رأساً مبادرت به قطع خدمات خود به صنایع به دلیل بدهی ننمایند و حتما این موارد باید در کمیته مربوطه و با توافق حل و فصل شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: در مورد کارخانه قند دزفول که یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی در استان است موفق شدیم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار را در بدترین شرایط مالی و با تلاش زیاد جذب نماییم که از این بابت از آقای نعمت زاده وزیر سابق صنعت و معدن و همچنین آقای نوبخت که برای تامین این اعتبار کمک نمودند تشکر ویژه می نمایم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با این مبلغ وضعیت این کارخانه ساماندهی میشود و فعالیت آن بعد از ده سال و بلکه بیشتر احیا خواهد شد و انشاالله به زودی این کارخانه به چرخه تولید باز می گردد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=13123

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *