امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی:

استانداری ویژه جایگزین بسیار خوبی برای طرح خوزستان شمالی و جنوبی است

jonoobfardanews.ir

به گزارش خبرنگار جنوب فردا از آبادان، «سید محمد مولوی» امروز در نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه مردم نجیب خوزستان تحمل این حجم گرفتاری ‌های روزمره را ندارند، اظهار کرد: متاسفانه نظارت علمی و میدانی در سطح کشور و به صورت ویژه بر عملکرد مدیریت استان خوزستان اعمال نمی شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان خوزستان می بایست از نگاه دولت مردان در اولویت توجه باشد، افزود: بدون تردید طرح استان خوزستان جنوبی ازاین اندیشه و تفکر‌ کارشناسانی صورت گرفته بود که می بایست این استان محروم در دریافت ارائه خدمات ویژه دیده شود.

وی خواستار تحقق وعده های دولت سیزدهم نسبت به خوزستان شد و تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌ ها، گستردگی ها، تنوع و ظرافت‌های بی‌ نظیر خوزستان، متاسفانه معضلات و مشکلاتی که سال ها در این استان ولایت ‌مدار ریشه دوانده ایجاب می کند تا خوزستان به جایگاه واقعی خود برگردد.

مولوی گفت: اگر دولت، خوزستان را به‌ عنوان استانی ویژه، خاص و جایگاه استانداری آن را در سطح معاون رئیس ‌جمهور توصیف کند می تواند جایگزین بسیار مناسبی جهت طرح خوزستان جنوبی باشد.

وی به سایر مشکلات خوزستان اشاره کرد و ابراز داشت: موضوعاتی نظیر هفت ‌تپه، سازمان منطقه آزاد، استانداری، آب و فاضلاب خوزستان، بیکاری و … بیانگر عدم توجه کافی و وافی دولت ها در به استان بوده است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌ دولت سیزدهم، بیان کرد: امیدواریم رئیس محترم جمهور که مورد محبت خاص خوزستانی ها قرار گرفت محبت مردم این دیار را جبران کند.

وی اضافه کرد: طرح استان خوزستان جنوبی را به امید اینکه استانداری خوزستان به ویژه ارتقا یابد مسکوت خواهیم کرد تا شاهد حضور استانداری در قامت معاون‌ رئیس ‌جمهور با اختیارات خاص در دولت باشیم.

مولوی تاکید کرد: خوزستانی های عزیز مطمئن باشند از هیچ کوششی برای توسعه خوزستان دریغ نخواهیم کرد و اگر خاطرشان باشد در موضوعاتی ازجمله بی آبی چند وقت اخیر، استانداری خوزستان، منطقه آزاد اروند و شرکت های متولی آب و فاضلاب خوزستان عملا متعهدانه ایفاء نقش کردیم. امیدوارم شاهد توسعه همه جانبه خوزستان باشیم.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=31453

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *