امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۸

استاندار خوزستان: شهدای “صابئین مندایی” شهدای میهن هستند

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا،دکترغلامرضا شریعتی در همایش بزرگداشت شهیدان صابئین مندایی ایران که در مندی صابئین اهواز برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت فرارسیدن ایام محرم اظهار کرد: اگرچه امام حسین(ع) امام سوم شیعیان است اما آموزه‎های او تنها مختص شیعیان نیست بلکه چراغ راهی است برای تمام آزادی طلبان و حق‏خواهان و آنانی که از ظلم به سمت دموکراسی تبری می‎جویند و از این بابت یاد آن امام همام را گرامی می‎داریم.

وی در ادامه عنوان کرد: انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان در دفاع مقدس در مقابل مهاجمین و دژخیمان و در مقابل همه هجمه‎ها ایستاد و سختی‎ها را به جان خرید و شاید اولین جنگی در یک سده اخیر بود که ایران در آن یک وجب از خاکش را از دست نداد که همه این‎ها برگرفته از آموزه‎های دینی و راه و روش ائمه و امام حسین(ع) بوده است.

استاندار خوزستان برگزاری همایش بزرگداشت شهدای صابئین مندایی را نشان‎دهنده‎ حس هم‎نوعی، هم‎وطنی و همراهی همه آحاد مردم ایران در کنار هم برای دفاع از میهن عزیز دانست و تصریح کرد: باید در این روز یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای مندایی را گرامی ‎داشت زیرا این شهدا با اهدای خون پاک خود برای اعتلای ایران عزیز و صیانت و حفاظت از مرزهای این کشور از جان خود گذشتند و باعث افتخار همراهان و هم‎کیشان خود شدند.

وی افزود: همچنین باید زحمات شش جانباز و آزاده مندایی را گرامی بداریم و قدردان تلاش‎های آن‎ها در طول هشت سال دفاع مقدس هستیم.

شریعتی با ابراز تشکر از برگزارکنندگان این همایش خطاب به آنان گفت: ما وظیفه خود دانستیم که در این مراسم شرکت کنیم و همراه شما باشیم. شهدای شما را شهدای خودمان و شهدای میهن می‎دانیم و وظیفه خود می‎دانیم که در کنار شما یاد آن‎ها را گرامی بداریم.

وی عنوان کرد: باید تشکری نیز داشته باشیم از مسئولانی که همت کردند و در جهت مرمت و بازسازی مقبره‎های شهدای عزیز صابئین مندایی گام برداشتند و دیروز نیز مراسم گلباران مقبره آنان را برگزار کنند. امیدواریم ارتباطات خوب و مناسبی که میان دولت و اقلیت صابئین مندایی به ویژه بزرگان و روحانیت معظم این اقلیت وجود دارد، تداوم داشته باشد.

استاندار خوزستان با بیان این‎که پیروان این دین همواره در کنار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور داشتند، اضافه کرد: این اقلیت هم در زمان بنیان‎گذار جمهوری اسلامی و هم در زمان مقام معظم رهبری همراه نظام بوده‎اند و امیدواریم این همراهی و تعامل تداوم داشته باشد زیرا این تعامل نشانه آزادیخواهی و دموکراسی در این نظام مقدس است.

وی با تشکر از نوع برخورد و تعامل اقلیت صابئین مندایی با مسلمین اظهار امیدواری کرد: این روابط می تواند سرمشق و الگویی برای سایر گروه‎ها، ادیان و مذاهب مختلف باشد تا به یاری خدا بتوانیم دست در دست یکدیگر کشور عزیزمان را به سمت پیشرفت و ترقی سوق دهیم و در کنار هم رفاه و استانداردهای لازم را در کشور و استان خوزستان ارتقا بخشیم و با عملکرد مطلوب خود بتوانیم در این سال هم در جهت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام برداریم و از هیچ کوششی برای ساختن شهرها و روستاها دریغ نکنیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: باید بر روح بلند شهدای صابئین مندایی درود فرستاد و آرزوی سلامتی و توفیق برای تمام همشهریان و هم‎وطنان مندایی را دارم و امیدوارم با خوشی و سربلندی به زندگی پرافتخار خود در این کشور ادامه دهند و ما بتوانیم بیش از پیش بهره لازم را از توانمندی‎ها و فن‎آوری‎هایی که در حوزه کاری خود دارند ببریم.

وی یادآور شد: جا دارد یاد خاطره پزشک مندایی شادروان دکتر بشیر چحیلی را گرامی بدارم که در رشته پزشکی استاد من بود و بنده افتخار شاگردی او را داشتم و پس از آن دوران نیز رابطه نزدیک و صمیمی‎ای با این پزشک عالیقدر داشتم. دکتر چحیلی از نیکان روزگار بود و از بعد رفتار و تواضع و فروتنی شخصی نمونه بود و در عین حال که پزشکی متبحر، باتجربه و کم‎نظیر بود، خدمات زیادی را نیز ارایه داد. من به روح این عزیز که بر گردن بنده نیز حق استادی دارد درود می‎فرستم و امیدوارم خداوند جزا و اجر خیر را به همه گذشتگان به ویژه شهدای صابئین مندایی عطا فرماید.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=13245

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *