امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۱

شناسه خبر:

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد:

استان خوزستان موفق ترین استان در حوزه عملکرد کمیته همکاری های حوزه علمیه است/تربیت عبادی و اخلاقی وظیفه ذاتی آموزش و پرورش است

jonoobfardanews.ir
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بر اساس ارزیابی های وزارتی استان خوزستان به عنوان موفق ترین استان کشور در حوزه عملکردی کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش عمل کرده است. تربیت عبادی و اخلاقی بر مدارس سند تحول از اهداف عالی نظام آموزش و پرورش کشور است.
به گزارش جنوب فردا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۷ شهریورماه ۹۸ در جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: تربیت عبادی و اخلاقی یک از مهمترین ساخت های سند تحول بنیادین است که جزئی از وظایف ذاتی نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در حوزه عملکردی کمیته همکاری های حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: در سال گذشته استان خوزستان در حوزه اجرایی طرح جذب سرباز طلبه و همچنین دیگر طرح های مصوب کمیته همکاری ها توانست به عنوان استان برتر در بین سایر استان ها شناخته شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اظهار اینکه دانشگاه فرهنگیان در استان خوزستان شاهد توسعه کمی و کیفی بوده است؛ خاطرنشان کرد: امسال ۵ مرکز جدید به پردیس های دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت جذب ۲ هزار دانشجو معلم جدید راه اندازی خواهد شد.

رفیعی همچنین با اشاره به فعالیت ۲۷ مدرسه امین در خوزستان، خاطرنشان کرد: استان خوزستان دارای بالاترین آمار مدارس امین در سطح کشور است. این مدارس توسط حوزه علمیه مدیریت می شوند که تاکنون ارتباطات خوبی بین این مدارس و والدین دانش آموزان حاصل شده است.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی اولین پردیس دانشگاه فرهنگیان مخصوص معلم طلبه ها در استان؛ توضیح داد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور و همچنین دبیرخانه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور به زودی پردیس دانشگاه فرهنگیان مخصوص معلم طلبه ها در استان با هدف تربیت معلمان دینی عربی و قرآن در استان راه اندازی خواهد شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد:کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان موفقیت های گسترده ای در حوزه های عملکردی آموزش و پرورش به دست آورده است.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=17593

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *