امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۴

افتتاح بخش دیالیز بیمارستان کارون گتوند

jonoobfardanews.ir

به گزارش ماه نیوز، بخش دیالیز بیمارستان کارون گتوند با ظرفیت هشت تخت به مساحت ۲۵۴ متر مربع در مدت ۲ سال با مشارکت خیرین شهرهای گتوند و دزفول ساخته شد.
فرماندار گتوند در آیین افتتاح این طرح درمانی گفت:۱۰میلیارد ریال برای ساخت و راه اندازی بخش دیالیز این بیمارستان هزینه شده است که ۲،۵ میلیارد ریال آن از سوی خیرین شهرهای گتوند و دزفول تامین شده است.
سیدمجید صالحی با بیان اینکه شهرستان گتوند با ۱۸بیمار دیالیزی تاکنون فاقد بخش دیالیز مجهز بوده و بیماران کلیوی برای دیالیز ناچار به سفر به دیگر شهرهای خوزستان بودند افزود: با افتتاح این بخش برخی از مشکلات دیالیز بیماران در شهرستان گتوند برطرف شد اما برخی دیگر از بیماران به دلیل نداشتن بانک خون همچنان به شهرهای دیگر خوزستان مراجعه می کنند.
به گزارش ماه نیوز،نماینده مردم شوشتر و گتوند درمجلس شورای اسلامی نیز در آیین افتتاح این بخش به توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی در شهرستان گتوند اشاره کرد و خواستار تسریح در احداث مرکز درمان بستر در شهر صالح شهر دربخش مرکزی این شهرستان شد.
سهراب گیلانی همچنین بر شبانه روزی شدن مراکز بهداشتی درمانی شهرهای سماله،ترکالکی،جنت مکان و صالح شهر در این شهرستان تاکید کرد.
وی درادامه با اشاره به فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی دزفول درحوزه بهداشت و درمان در این شهرستان گفت: خدمات خوبی از سوی این دانشگاه صورت گرفته اما این خدمات همچنان باید تداوم داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با تشریح روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: این طرح یکی از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب،مسئولان و مردم بود که در دولت یازدهم اجرایی شد.
یوسف پریدار به وضعیت و مشکلات بهداشت و درمان کشور قبل از اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح تحول اساسی درحوزه بهداشت و سلامت کشور بوجود آمد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول به ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان شهرستان گتوند بعد از اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: ارتقاء مرکز درمان بستر به بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون گتوند و تجهیز آن یکی از نمونه های توسعه زیر ساخت های درمانی در گتوند با اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده است که با اجرای آن تا حدودی وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان بهبود یافت.
پریدار با بیان اینکه از لحاظ ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان محدودیتی وجود ندارد افزود:مهمترین رکن توسعه هر منطقه تجهیزات و امکانات دولتی نیست، بلکه نیروی انسانی آن منطقه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: شهرستان گتوند دارای نیروهای انسانی کاردان ودارای تخصص در تمام زمینه ها است که می توان به شاعر معاصر انقلاب و دفاع مقدس مرحوم دکتر قیصر امین پور اشاره کرد.
پریدار در ادامه به جذب نیروی انسانی شهرستان گتوند در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون گتوند ۶۴ نیروی تخصصی نیاز داشتیم که ۶۰ نفر آن ساکن این شهرستان هستند و همچنین تمام کادر پزشکی و نیروی انسانی بخش دیالیز این بیمارستان از نیروهای بومی این منطقه می باشند.
وی تصریح کرد: با روندی که گتوند از لحاظ نیروی انسانی دارای تخصص در پیش گرفته ، در سالهای آینده نیازی به جذب نیروی غیر بومی در حوزه بهداشتی و درمان در این شهرستان وجود ندارد.
امام جمعه گتوند نیز در ادامه با تقدیر و تشکر از زحمات مسئولان ذیربط و کمک های خیرین شهرستان های گتوند و دزفول برای راه اندازی بخش دیالیز این شهرستان گفت: بهداشت یکی از جلوه های مردمی و اتکا به ظرفیت های مردمی را نشان می دهد و ما باید از این ظرفیت های درونی در دیگر زمینه ها و نیاز های شهرستان استفاده کنیم.
حجت الاسلام محمدعلی شاه آبادی ادامه داد: در شهرستان گتوند خدمات خوبی درگذشته دربخش بهداشت و درمان صورت گرفته است اما این شهرستان همچنان در این بخش نیازهای زیادی دارد.
رئیس مجمع خیرین حوزه سلامت گتوند نیز در این آیین گزارشی از روند کمک رسانی خیرین سلامت این شهرستان ارائه کرد و گفت:خوشبختانه کمک های خوبی از طرف خیرین این شهرستان صورت گرفته است و این کمک ها همچنان ادامه دارد.
حجت الاسلام محمدرضا مقتدا ،بانک خون بخش دیالیز و بخش سونوگرافی را از مهمترین نیازهای این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان برشمرد و گفت: بیماران این شهر به دلیل نداشتن این ۲ بخش ناچار به دیگر شهرهای خوزستان سفر می کنند.
بخش دیالیز بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون گتوند با حضور آیت الله عبدالکریم فرهانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری،خانواده های معظم شهدا و جمعی از خیرین حوزه سلامت شهرهای گتوند و دزفول افتتاح شد.
در پایان این آیین از۱۳۰نفر از خیرین عرصه سلامت شهرهای گتوند و دزفول با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
بیمارستان ۳۲ تختخوابی کارون گتوند بهمن ماه پارسال با حضور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
شهرستان گتوند با ۷۴ هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان دارای ۲ بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر ، ترکالکی ، سماله ، جنت مکان و نیز ۴۵ روستا می باشد.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=10239

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *