امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱

افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کارون با حضور استاندار

jonoobfardanews.ir

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان یگانه متولی آموزش‌های غیررسمی  یکی از راهکارهای مهم در تحقق رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است که در توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور نقش‌آفرینی نوینی دارد.

عبدالنبی سواعدی در مراسم افتتاحیه مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان کارون که با حضور استاندار خوزستان، فرماندار، امام جمعه ودیگر مسئولین محلی شهر برگزارشد؛ ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) وتجلیل از مقام زن همچنین گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران افزود: توسعه آموزش‌ مهارتی ازعوامل موثر در روند توسعه اساسی رونق   تولید ملی و تحقق بهبود وضعیت معیشتی جامعه است .

سواعدی ادامه داد: با توسعه آموزش های فنی و حرفه ای درجامعه تلاش شده تا زمینه توسعه کارآفرینی و اشتغال فراهم شود.

سواعدی با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: امروزه شاخص توسعه انسانی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم و اثرگذار در روند توسعه همه جانبه بوده و در فراهم کردن بستر لازم برای توسعه اقتصادی سهم مهمی دارد.
سواعدی در ادامه ابلاغ سیاست‌های کلی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ابلاغ سیاستهای اجرایی اشتغال در دولت تدبیر و امید و طراحی و تدوین «نظام جامع مهارت و فناوری» را موجب حساس و پر اهمیت‌تر شدن رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دانست.

وی اظهار کرد:فازاول این مرکز آموزشی در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع با زیربنای۹۱۲ مترمربع براساس نیاز شهرستان به آموزش مهارتی در بخش‌های کارگاهی، اداری، نگهبانی، نمازخانه، محوطه، سرایداری با اعتباری بالغ برحدود۲۵ میلیاردریال احداث شده که برای تکمیل فازدوم آن نیاز۴۳میلیارد ریال دارد.
سواعدی تعداد کارگاه‌های آموزشی مرکز را ۴ کارگاه با ظرفیت هر کارگاه ۱۶ نفر عنوان کرد و افزود:این کارگاه ها با توجه به نیاز سنجی به عمل آمده در ۴ حرفه تعمیرات موبایل، پرورش قارچ دکمه ای، نقشه برداری درجه یک و ۲ و تعمیر آب گرمکن ، خیاطی آموزش مهارتی ارایه می شود.

سواعدی خاطرنشان کرد:  سالیانه بیش از۱۰۰۰نفر می‌توانند از خدمات رایگان مهارتی  مرکزآموزش فنی وحرفه ای شهرستان کارون بهره مند شوند.

گفتنی است این مرکزقابلیت خدمات رسانی به بیش از۱۲۰ کارآموز در هر دوره را دارا است.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=20601

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *