امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱

نماینده مردم آبادان

افزایش ۵ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان آبادان

jonoobfardanews.ir

به گزارش خبرنگار جنوب فردا از آبادان «سید محمد مولوی» امروز در نشست با روسای دانشگاه ها و مدیر آموزش و پرورش آبادان و اروندکنار که در سرسرای سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به جهت هماهنگی در بازگشایی واحدهای آموزشی و دانشگاه ها ‌می بایستی برنامه ریزی دقیق و مدونی داشته باشیم.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم به مجلس و کسب رای اعتماد نمایندگان، افزود: مشاورات و پیشنهادات روسای دانشگاه ها را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح خواهم کرد و به وزیر جدید پیشنهادی نیز موضوعات را منتقل می کنم تا بتوانیم تصمیم گیری بهتر و مناسب تری داشته باشیم.

وی از تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از طریق کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی برای مدارس و دانشگاه های سطح شهرستان آبادان، خبر داد و تصریح کرد: ابلاغیه این تخصیص به دانشگاه ها و آموزش و پرورش ارائه و توزیع این اعتبار در سطح شهرستان انجام شد.

مولوی اضافه کرد: همچنین از امروز طبق پیگیری های این کمیسیون فوق العاده شغل معلمان از ۲۱ درصد به ۲۷ درصد افزایش پیدا کرد که از اول فروردین برای آنها محاسبه خواهد شد و در مرداد ماه امسال نیز احکام صادر می شود.

وی به رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در این زمینه همچنان مسر هستیم تا رتبه بندی با تغییراتی که کمیسیون انجام داد بتوانیم پس از ۱۰ سال کار شایسته ای را برای ارتقا جایگاه و منزلت معلمان و معیشت آنها برنامه ریزی کنیم چراکه این بحث از مطالبات بحق معلمان است.

وی با اشاره به سایر نیازمندی های روسای دانشگاه ها و آموزش و پرورش ها، گفت: از حیث نیروهای انسانی و تجهزات دانشگاه ها و مدارس آبادان دچار کمبوداتی هستند که مقرر شد همه آنها را جمع بندی کنیم و از طریق وزرای جدید و کمیسیون با جدیت به دنبال این مسئله باشیم تا سطح آموزش شهرستان آبادان ارتقا پیدا کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از افزایش ۵ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان آبادان خبر داد و خاطرنشان کرد: این ۵ رشته جدید در مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به دانشگاه فرهنگیان اضافه خواهد شد، این کار بسیار بزرگی است که امیدواریم بتوانیم سهم دانشجویان این شهرستان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این نیز برای بحث توسعه فیزیکی این دانشگاه هم هماهنگی های لازم انجام شده و با واگذاری زمین سریعا برنامه ریزی خواهیم کرد تا این چند رشته با حداکثر ظرفیت فعالیت شان را ادامه دهند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=31166

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *