امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۵۶

امام جمعه موقت اهواز: مناسک حج برای رسیدن به تقوا است

jonoobfardanews.ir

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه یکی از نشانه های تقوی آن است که در خط ولایت باشیم، گفت: حجی که ما را به امامت و خط آن نزدیک نکند حج نیست و این همان درس ابراهیم(ع) است.

به گزارش ماه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در خطبه های نماز جمعه ۱۹ شهریورماه  با بیان اینکه خداوند در آیات شریف قرآن می فرماید ما انسانها را آزمایش می کنیم گفت: در این میان انسانهایی پیروز هستند که خدا را در نظر می گیرند و می دانند دنیا دار ماندن نیست بلکه جای رفتن به خانه ابدی است. همین انسانها به واسطه اعمال خیرشان در جای ابدی جای دارند.

وی با اشاره به ایام ماه حج گفت: مناسک حج برای رسیدن به تقوا بوده است. در روایات با مضامین مختلف آمده است همه مقصود حج، رفتن به محضر امام معصوم است. حج برای رسیدن به امام و امامت است.

حاجتی بیان کرد: در روایات آمده است برخی خود را شیعه می نامیدند اما به امام معصوم(ع) اساعه ادب می کردند. مردم این جماعت را نیز در حال حاضر می شناسد. در آخرین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل شد خداوند فرمود عده ای در مدینه هستند که می خواهند خط ولایت را تغییر دهند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: جانشین شایسته امام خمینی(ره) امام خامنه ای است. در تفسیر المیزان آمده است که پیامبر(ص) فرمودند روزی پس از من می آید و افرادی حکومت را به دست می گیرند که نماز را ضایع می کنند و شهوات را دنبال می کنند. هیچکس از سنی و شیعه شک ندارد که منظور از این فرموده پیامبر(ص) بنی امیه است.

وی بیان کرد: یکی از نشانه های تقوی آن است که در خط ولایت باشیم. حجی که ما را به امامت و خط آن نزدیک نکند حج نیست. این همان درس ابراهیم است. اگر در زمان ابراهیم برجام بود او امضا نمی کرد گرچه حضرت آقا در مورد آن فرمود پای کار روید و اگر انتقادی به آن وارد است در مورد اجرای آن است. مقابل دشمن باید محکم ایستاد تا عقب نشینی کند دشمن به انسجام و قوت و قدرت نگاه می کند این درس حج ابراهیمی و پیروی از ولایت است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: مردم خوزستان چشمها را باز کنید حضرت آقا به ما می فرماید هشیار باشید هرچه امام راحل به ما وعده داد به حقیقت می پیوندد از راهبردی ترین مناطق دنیا صدای فرزندان روح الله و سید علی است که به گوش می رسد.

وی گفت: دشمن بداند ملت ما فرصت های خود را شناخته است. یمن امروز سربازان روح الله را پرورش می دهد و مقابل عربستان ایستاده است. امروز روز تحقق وعده های الهی است. امام راحل فرمود می دانید فرق ما با شما شاهان چیست ما می گوییم ربنا و شما می گویید ربنا آمریکا و انگلیس. با استناد به فرمایشات امام راحل می گویم اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

حاجتی بیان کرد: ما با تهدیداتی مواجه هستیم. ۹ هزار بار تاکنون یمن بمباران شده است. در شش ماه گذشته ۶ هزار نفر در عراق به شهادت رسیده اند. ما با تهدیداتی مواجه هستیم که با یک اشاره اسراییل حاجیانی را که به سرزمین امن خدا رفته اند به شهادت می رسانند. چون از بیرون نمی توانند ما را تهدید کنند از درون ما را تهدید می کنند توسط جاسوسانشان و دیپلماتهایی که به کشور می فرستند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ۲۱۷ شبکه معاند ماهواره ای علیه دین، انقلاب، ولایت و شیعه برنامه پخش می کنند اما آنها بدانند که ما راه ولایت فقیه را ترک نمی کنیم.

وی گفت: دولتمردان محترم جمهوری اسلامی FATF نیاز به تامل بیشتر دارد تا راه نفوذ دشمن هموار نشود، قراردادهای نفتی با بیگانگان به شدت محل تامل است. به نمایندگان خوزستان می گویم قیامتی هست که باید در آنجا جواب دهیم شما قانون گذاران باید در روز قیامت جواب دهید که درباره این قراردادها تفحص کردید.

حاجتی با اشاره به صدور پیام مقام معظم رهبری برای حج عنوان کرد: برخی گفتند چرا آقا فرمود شجره خبیثه ملعونه؛ ایشان صدای روح الله هستند. خواندن پیام امام راحل در سالروز کشتار حاجیان را به جوانان توصیه می کنم.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=8640

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *