امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۹

امام جمعه موقت اهواز :مکتب امام خمینی (ره) ایران را متحول کرد

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا، آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه این شهر برگزار شد اظهار کرد: امام راحل اسلام ناب محمدی(ص) را به عنوان میراث معنوی ، عرفانی و سیاسی بجای گذاشت.
وی بیان کرد: مکتب سیاسی امام (ره) از جنبه های مختلف از جمله ، درهم تنیدگی سیاسی ،عدالت اجتماعی ، حاکمیت اسلامی،اعتقاد و اعتماد به مردم، نگاه جهانی داشتن، محوریت ولایت فقیهقابل بررسی است.
آیت الله حیدری ادامه داد : هنر امام (ره)این بود که توانست آموزه های دینی و فقه شیعی را به عنوان نظام سیاسی عنوان نماید تا با کمک رهبری مرجع شیعه را با تدبیر و معنویت ادامه دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد : کشور ایران بحران هایی را درطول ۲۸سال تجربه کرده که با پشتوانه مردم و نیروهای مسلح این سایه جنگ از مردم برداشته شده است.
وی افزود : نهضت قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ با گذشت ۵۴ سال نقطه عطف انقلاب اسلامی است .
آیت الله حیدری در ادامه با اشاره به سند ۲۰۳۰ این سند را مغایر با احکام اسلامی دانست و گفت: این سند که امروزه مطرح است ماهیت استعماری دارد و برای ایجاد استحاله و جدا کردن مسلمانان از تحریمات دینی و اسلامی طراحی شده است.
عضو مجلس خبرگان همچنین در ادامه با تشکر از معترضین به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری رقیب معترض بدون اینکه به قانون و شورای نگهبان اعتراض کند و یا هیاهو راه بیاندازد تسلیم شد و از راه قانونی درخواست رسیدگی به تخلفات انتخابات ریاست جمهوری کرد.
وی بابیان اینکه درانتخابات شورای شهر و روستا اهواز هم اعتراضاتی وجود داشته ادامه داد : از مسئولین اجرایی می خواهیم که بر تخلفات و اعتراض ها رسیدگی و طبق قانون عمل کنند.
آیت الله حیدری ضمن تاکید بر توفق احداث سد خرم رود در همدان اظهار کرد : با احداث این سد خوزستانی خشک خواهیم داشت که با احداث این سد بیش از یک میلیون و ۵۷۵ متر مکعب آب از موجودی آب رودخانه کرخه کاسته خواهد شد.
وی در ادامه بیان کرد : در یمن شاهد فقر و جنگ هستیم که ما ملت مسلمان ایران نمی توانیم بی تفاوت باشیم و در ماه مبارک رمضان به فکر کمک به هم نوعان و مسلمانان کشور یمن باشیم.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=11983

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *