امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۸

انتخاب ۶ شهر برتر میزبان در پایان تعطیلات نوروز

jonoobfardanews.ir
بر اساس استانداردهای کمی و کیفی تعریف شده ۶شهر برتر در حوزه ارائه خدمات گردشگری به مسافران نوروزی در سطح کشور در پایان تعطیلات نوروز انتخاب می شوند.به گزارش میراث اریا به نقل از” میزان “،مسعود سلطانی فر معاون رییس جههور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اعلام این مطالب گفت: ایده انتخاب شهر برتر گردشگری ایده‌ای موفق و خوب است که این برنامه با همکاری وزارت کشور و با هدف ایجاد جریان رقابت در میان دستگاه‌ها بر مبنای شاخص‌های کمی و کیفی اجرایی می‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وضعیت سفر در استان‌های کشور در همین چند روزه ابتدای تعطیلات ۹۵، گفت: آمارها نشان می‌دهد که در چند روز آغازین تعطیلات نوروز ۹۵مقاصد گردشگری داخلی متنوع‌تر شده است. ایام تعطیلات نوروز پرحجم ترین زمان سفرهای داخلی است که باید برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران در این ایام انجام گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در ایام تعطیلات ۱۷روزه نوروز ۹۵، مردم پس از دو فصل کاری برای گذراندن اوقات فراغت، سفر می‌کنند و از آنجا که این حجم سفر با امکانات و زیرساخت‌های موجود در کشور متناسب نیست، هنر ما این است که با بسیج و همکاری بیشتر، منشا خدمات گسترده‌تری برای مردم باشیم.

سلطانی فر ادامه داد: در روزهای پایانی اسفندماه علاوه بر استان های‌مازندران، گیلان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان که همه ساله مقصد مسافران نوروزی هستند، استان های ایلام، لرستان، همدان، کردستان و کرمانشاه نیز میزبان گردشگران بسیاری بودند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: در آخرین جلسه هیات دولت با توجه به گزارش‌هایی که به رئیس جمهور ارائه شد، دکتر روحانی توصیه ‌هایی داشتند که به عنوان دستورالعمل به دستگاه‌های عضو ستاد و استان ها ارسال شد.

وی گفت: رئیس جمهور در این جلسه بر گسترده تر کردن امکانات و ایجاد رضایتمندی در مردم در بخش ارائه خدمت در ایام تعطیلات نوروز ۹۵تاکید کردند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نگاهی نیز به وضعیت تورهای گردشگری داشت و گفت: قیمت تورهای به مقصد برخی کشورهای همسایه به دلیل ایجاد مشکلات و ناامنی هایی منطقه کاهش یافته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه با وجود کاهش ۴۰درصدی قیمت تورهای به مقصد برخی کشورهای همسایه، تمایل و رغبتی برای سفر به این کشورها نیست، گفت: این موضوع برای ما مطلوب است که سفر گردشگران در مقاصد داخلی توزیع شود و عواید و منافع حاصل از این سفرها نصیب کشور شود.

 

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=3773

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *