امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۰

انسداد مبانی بی سوادی از مهم ترین دستاوردهای آموزش و پرورش استان است

jonoobfardanews.ir
به گزارش جنوب فردا،مهدی رفیعی دهکردی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان درنشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه سه شنبه در محل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت  برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه دستاوردهای دولت توانمندی های ما در بخش های مختلف را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه این امر منجر به تبادل تجربه برای تدوین برنامه های بهتر می شود، افزود: اگرچه همچنان جای خالی برخی مسائل در نمایشگاه حس می شود و باید در این خصوص گام برداشت.
رفیعی دهکردی با تاکید بر اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان نگاه ویژه ای به نرم افزارها و مغزافزارها دارد، یادآور شد: شکی نیست که توجه به سخت افزارها شامل نیروی انسانی، تجهیزات، ساختمان و مسائل بودجه ای از اهمیت بالایی برخوردار است اما واقعیت اینست که بیشتر مدیران بر همین بخش تمرکز کرده اند و همین امر سبب بی توجهی به مبحث خلاقیت و نرم افزارها شده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در آموزش و پرورش به بحث نرم افزاری توجه شده است، گفت: در سه سال گذشته بیست اولویت استان تعریف و تدوین شده که براساس آن برنامه های بسیاری شکل گرفته اند.
معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه تفکر برنامه ای بر آموزش و پرورش استان خوزستان حاکم است، تصریح کرد:در برخی شاخص ها مانند توسعه پیش دبستانی رتبه نخست کشور را از لحاظ جذب نوآموز داریم.
وی افزود: اعتقاد ما بر این است که فرزندان به این ترتیب یکسال زودتر رشد اجتماعی و فردی خود را آغاز می کنند. در سال ۹۳ از این حیث رتبه ۱۸ کشور را داشتیم و در سال جاری موفق به کسب رتبه برتر شدیم.
رفیعی دهکردی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه به دنبال بهبود جایشگاه خود در کنکور و در راستای تزریق امید به دانش اموزان استان هستیم، یادآور شد:با برنامه ریزی های پیاپی و تلاش های استاندار خوزستان رتبه خوزستان را از ۲۷ به رتبه ۱۹ ارتقاء دادیم.
وی با بیان اینکه درحال حاضر ۴۰ پژوهشرا در استان موجود است، خاطر نشان کرد:همچنین در مسابقات قرآنی رتبه دوم کشوری را کسب کردیم و با کسب ۱۱ مقام نخست رکورد دریافت رتبه های برتر را شکستیم.
معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه در مسابقات فرهنگی نیز ۱۰۱ رتبه کشوری به دست آورده ایم، گفت:در رتبه های زیر هزار مدارس استعداد درخشان نیز رشد داشته ایم و از ۶۴نفر در سال ۹۲ به ۱۰۹ نفر در سال جاری رسیده ایم.
وی کسب رتبه چهارم، سوم و دوم کشوری در مسابقات ورزشی در سه سال پیاپی و همچنین دریافت مقام برتر جشنواره خوارزمی را از دیگر دستاوردهای این اداره کل عنوان کرد.
رفیعی دهکردی با بیان اینکه ۴۷هزار سوآداموز با کمک استانداری، فرمانداری بخشداران و دهیاران وارد چرخه آموزش  شدند، تصریح کرد: طرح تعالی آموزشگاهی شامل بهبود کیفیت مراکز آموزشی و پژوهشی در متوسط اول به طور کامل اجرایی می شود.
 وی انسداد مبانی بی سوادی را از مهم ترین دستاوردهای این اداره کل دانست و اظهار داشت: با یک کار تیمی و مشترک و با حمایت های استاندار خوزستان سال گذشته سه هزار و ۱۷۰ کودک بازمانده از تحصیل به چرخه اموزش بازگشت.
معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان  در بخشی دیگر از سخنان خود پیرامون برنامه های این اداره کل یادآور شد: اسنداد مبانی بی سوادی، توسعه پیش دبستانی، پیگیری قاطع سند تحول،ارتقاء وضعیت استان در کنکور، توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کارودانش در راستای هدایت تحصیلی صحیح از مهم ترین برنامه های پیش رو است.
وی برچیده شده مدارس کانکسی را از دیگر اولویت ها دانست و تصریح کرد:آموزش و پرورش یک دستگاه همگانی است و حتی در پیشرفته ترین کشورها نیز بدون همکاری و تعامل خانواده ها موفق نخواهد شد. حال در استان خوزستان باوجود مشکلات مالی شدید، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات قطعا این همفکری و تعامل نمود بیشتری پیدا می کند.
رفیعی دهکردی با بیانی اینکه آموزش و پرورش باید اولویت هر خانواده باشد، افزود:اگر خانواده ها برای دانایی فرزندان خود امروز سرمایه گذاری نکنند در آینده باید هزینه نادانی انها را بپردازند. منظور از تعامل صرفا کمک های مالی نیست بلکه مجموعه ای از موارد را شامل می شود.
وی دیگر چالش این اداره کل را کمبود نیروی انسانی خواند و گفت: از سویی دیگر ریزگردها و آلودگی هوا باعث کاهش ساعات آموزش شده که این امر یکی از معضلات جدی است.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=13029

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *