امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷

انعقاد تفاهمنامه پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی/تعهد پرداخت ۱۰ درصد از سود تسهیلات پرداختی توسط بخش دولتی

به گزارش جنوب فردا،دکتر غلامرضا شریعتی در جلسه انعقاد تفاهمنامه (پرداخت تسهیلات کم بهره به بخش خصوصی) با بانک ملی اظهارکرد:کل مبلغ تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که به مراکز تولیدی از جمله اصناف،اتاق های بازرگانی، اتاق های تعاون،شرکت های تعاونی و شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه پرداخت این نوع تسهیلات فقط در خوزستان انجام شده است افزود: هدف از اعطای این تسهیلات رونق تولید و گسترش اشتغال و در نهایت کاهش نرخ بیکاری در استان است.

استاندارخوزستان بیان کرد: با توجه به مشکلات واحدهای تولیدی و صنفی و بالا بودن میزان سود و بهره وام ها،ما ۱۰ درصد از بهره وام هارا پرداخت می کنیم و باسود ۸ درصد وام احتساب می شود البته متقاضیان باید متعهد باشند که میزان اشتغال واحدهای خود را بالا ببرند.

شریعتی تصریح کرد: در پرداخت این تسهیلات مناطقی که نرخ بیکاری بالاتری دارند درصد بیشتری کاهش سود خواهند داشت.هدف ما از پرداخت این میزان سود  این است که فضای کسب و کار استان بهبود یابد و اشتغال جدیدی را ایجاد کنیم. انشالله همین تفاهمنامه را برای واحدهای بخش کشاوری و صنایع تبدیلی و صادراتی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد:این کار ابتکاری استان خوزستان است که از محل کمک های فنی اعتباری اعتبارات استان در جلساتی که با مدیران حوزه های مختلف داشتیم به این نتیجه رسیدم و در این چندماه سازوکارش چیده شد؛ پس از انجام کار کارشناسی منجر به تفاهم نامه شد.

استاندارخوزستان با تشکر از همکاری بانک ملی گفت:از بانک کشاورزی می خواهم برای پرداخت این تسهیلات به متقاضیان خود به طور جدی وارد عمل شوند؛ با این شرایط خوبی که در اختیار بانک کشاورزی قرار می دهیم باید متقاضی باشند و برای کمک به بخش کشاورزی اقدام کنند.کمک به بخش صادرات را در دستور کار داریم که انشالله بانک مربوطه برای این بخش را هم معرفی خواهیم کرد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=14025

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *