امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵

بازدید جهانگیری از روند اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان

jonoobfardanews.ir

به گزارش ماه نیوز، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) پس از بازدید هوایی از اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، در شهرستان رامشیر حضور یافت و با تعدادی از کشاورزان این منطقه به گفت و گو پرداخت و ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: استان خوزستان استانی مهم در بخش‌های مختلف از جمله نفت و گاز است و طرح‌های بزرگ و اساسی در این استان در دست اجرا است.

 

وی استان خوزستان را استانی پر اهمیت در بخش کشاورزی دانست و افزود: استان خوزستان رتبه نخست را در کشاورزی دارد که باید بهره‌برداری مطلوبی از اراضی حاصلخیز این استان صورت گیرد تا بخش مهمی از نیازهای اصلی اقتصادی کشور از این طریق تامین گردد.

 

وی با قدردانی از کشاورزان و دست اندرکاران وزارت جهاد کشاورزی به دلیل عملکرد خوب در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تصریح کرد: یکی دیگر از مهمترین جهتگیری‌های اقتصاد مقاومتی، تلاش برای تامین امنیت غذایی مردم کشور است و هیچ استانی مانند استان خوزستان نمی‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

 

جهانگیری، عنوان کرد: یکی از طرح‌های اساسی که از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت، طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار اراضی دشت‌های خوزستان و ایلام بود و این طرح در سفر مقام معظم رهبری در دهه ۷۰ به مردم خوزستان وعده داده شد اما متاسفانه در سال‌های گذشته با وجود درآمدهای فراوان دولت، توجهی به این وعده نشد اما دولت یازدهم آن را به یک برنامه روشن تبدیل و با مجوز مقام معظم رهبری ۱٫۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرد و برای اجرای این طرح در اختیار وزارت جهاد کشاوزی قرار داد.

 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین آب موردنیاز طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بر لزوم استفاده بهینه از منابع آب تاکید کرد و گفت: باید در آبیاری این اراضی از روش‌های نوین استفاده کرد تا حداکثر صرفه جویی در منابع آب صورت بگیرد.

جهانگیری در خصوص مشکل ریزگردها با اشاره به جلسه دیشب خود با مسئولین استان خاطرنشان کرد: تصمیمات خوبی برای حل این مشکل اتخاذ شده است. استاندار خوزستان اختیار پیدا کرده است که کلیه امکانات استان را برای مقابله با ریزگردها در نقاط بحرانی به کار گیرد و کارگروهی سه نفره نیز در تهران متشکل از معاونین وزیر جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع را پیگیری و پشتیبانی خواهند کرد.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بیش از ۲۳۴ هزار هکتار از فاز اول طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار تاکنون انجام شده است، گفت: حدود ۲۰ هزار از این پروژه در استان ایلام و بیش از ۲۰۰ هزار هکتار در استان خوزستان به اجرا شده است.

 

حجتی با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه در مدت باقی مانده از سال جاری و در بهار آینده بارش نرمال در این منطقه خواهیم داشت، گفت:امیدواریم شاهد بارش مناسب در این اراضی باشیم تا کشاورزان بتوانند به تلاش و فعالیت خود ادامه دهند.

 

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار اراضی دشت های خوزستان و ایلام با حمایت های مقام معظم رهبری، تلاش دولت و حضور خود مردم در حال اجرا است، گفت: این پروژه پروژه ای بزرگ و استثنایی است که در سطح خاورمیانه کم نظیر است.

 

معاون اول رییس جمهور پس از بازدید از این اراضی، پیش از بازگشت به تهران از برخی کانون های اصلی تشکیل ریزگرد بصورت هوایی بازدید کرد و ضمن بررسی این منطقه، با وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو و نماینده سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حل مشکل ریزگردها به بحث و تبادل نظر پرداخت.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=10933

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *