امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۵

شناسه خبر:

بررسی مشکلات آب شرب شادگان با پیگیری نماینده مردم شادگان

jonoobfardanews.ir
در جلسه ای با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد نماینده شادگان ، دکتر شریعتی استاندار خوزستان و مسئولین اجرایی مشکلات حوزه آب شادگان بررسی شد

به گزارش جنوب فردا حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در شامگاه جمعه ۱۶ خرداد در جلسه ای با حضور دکتر غلام رضا شریعتی استاندار خوزستان و مسئولین دستگاه های اجرایی استان خوزستان با اشاره مشکلات آب در حوزه شهری و روستایی شادگان بیان کرد:

در شادگان دو مشکل عمده در بحث آب شرب داریم که بحث کیفیت و دیگری کمیت است در بحث کیفیت به روستاهایی میتوان اشاره کرد که بصورت مستقیم از کارون آب برداشت می کنند.

نماینده شادگان گفت: در برداشت آب ، روستا و شهرستان  به شبکه آبرسانی غدیر وصل شده است.

منتها بخاطر مشکلاتی که در غدیر به وجود آمد مجدد بصور مشترک از آب  کارون برداشت می شود.

آب کارون با توجه به مشکلاتی که دارد بخصوص بعد از عبور رودخانه از شهر اهواز با توجه به فاضلاب های شهری و همچنین بازگشت آب شور به کارون مجدد شاهد آن خواهیم بود که هم در طعم هم در بو هم در آلودگی آب مشکلاتی ایجاد شود چون ما هنوز تاسیسات تصفیه خانه مناسب نیز در شادگان نداریم.

چون تاسیسات تصفیه که از سال ۱۳۸۷ در شادگان موجود است  فقط ۳۰ درصد پیشرفت طرح داشته و بعد هم که تعطیل شد  و تکمیل نشد از طرفی یکسری تصفیه خانه مقطعی است در مرکز شهر و دارخوین که فیلتر دار هستند که باید فیلترها دائم عوض شوند تا آب کیفیت لازم را داشته باشد. که بخاطر کمبود اعتبارات این کار به شکل منظم انجام نمی شود که سبب شده آب کیفیت لازم را نداشته باشد.

وی گفت : از نظر کمیت در شهر شادگان در اطراف شهر یکسری مشکلات داریم اما مشکل اصلی آب شرب در روستاهاست که با تانکر آب رسانی میشود که مردم هم دامدار هستند و هم جمعیت زیادی وجود دارد چون در حوزه شادگان جمعیت روستایی از شهری بیشتر است.

جمعیت روستایی شادگان این حساسیت را  ایجاد می کند که آبرسانی بهتر صورت بگیرد چون در برخی از روستاها آب شرب لوله کشی برای یک ساعت هم ندارند. روستاهایی هم هستند که در ایام سیل تاسیساتشان خراب شده و تا کنون بازسازی نشده است و لازم است توجه ویژه ای به این  موارد از سوی مسئولین امر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در رابطه با نقش مجمع نمایندگان استان خوزستان  در همراهی حل مشکل آب شرب شادگان و استان خوزستان افزود: نقش مجمع نمایندگان از چندین جهت اهمیت دارد اول در بحث قانون گذاری است که  در این زمینه  مشکل قانون نداریم و نیاز به طرح و لایه جدیدی  و ابزار قانونی جدید نداریم دوم بحث نظارت است بر نحوه اجرای قانون که به چه شکل انجام شده است که در این زمینه هم مشکل خاصی نداریم.

اما در بحث تامین اعتبارات و دیگری در بحث سرعت در اجرا و کیفیت در اجرای طرح ، که در حوزه دولت است مشکلاتی را داریم   تامین اعتبار که دولت باید انجام بدهد آن هم از منابع ملی یا از منابع استانی  که البته لازم است نمایندگان پیگیری کنند تا اعتبارات تامین شود.دوم تلاش کنند عملیاتی اجرایی سریع تر شود و پیگیری های لازم را داشته باشند.

ناصری نژاد در آخر بیان داشت :  مشکلات نیز زیاد است و توسعه بصورت پایدار در طول زمان رخ نداده  است باید پیگیری کرد تا کار بصورت جهادی انجام شود چون خوزستان دیگر شرایط مطلوبی را در حوزه آب شرب ندارد و سال های سال است که گرفتار مشکلاتی در رابطه با آب شرب است مسئولین با پیشگیری و تلاش جهت حل مشکلات بر زمین مانده از بروز چالش ها باید جلوگیری کنند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=22669

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *