امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۹

مدیر جهادکشاورزی کارون خبرداد:

به کشاورزان شهرستان کارون تسهیلات پرداخت میشود

jonoobfardanews.ir

.به گزارش خبرنگار جنوب فردا از شهرستان کارون حمادی مدیرجهادکشاورزی کارون با اشاره به پرداخت تسهیلات به کشاورزان سیل زده این شهرستان اظهارداشت:با توجه به اینکه سیل فروردین ماه خسارت زیادی به بخش کشاورزی شهرستان کارون واردکرد و باعث شد قسمت اعظم کشت پاییزه و باغات زیرآب بروند مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهت کاهش آلام کشاورزان عزیز و نیز آماده سازی زمینهای زراعی جهت کشت تابستانه اقدامات ذیل را در دستور کارخود قرارداد که قسمتی از آن به اتمام رسیده وقسمت دیگر در حال انجام است.

وی افزود خریداری و تحویل ۵ دستگاه موتور پمپ پشت تراکتوری جهت تخلیه آب از واحد‌های مرغداری، دامداری ، شیلات و مزارع کلزا و گندم در روستاهای مظفریه، پرورش ماهی آزادگان ، کشت و صنعت دعبل و تعدادی روستای دیگر ، اجاره ۲ دستگاه پمپ دیزلی قدرتمند جهت استقرار در تعدادی از روستاها به جهت تخلیه آب مظفریه،
تامین تعدادی دستگاه بیل مکانیکی جهت آزادسازی آب از سطح مزارع روستاهای شریف آباد,چمیان،اسماعیلیه۱,اسماعیلیه۲،ابومشیلش،ابودبس درحال کار غزاویه کوچک،غزاویه بزرگ، کوت سید صالح،مظفریه،جنگیه،عمیشه وموران از اقداماتیست که انجام شده است.

حمادی ادامه داد: همچنین در روستاهای وعیلیه،فارسیات کوچک ،قلعه حاج مزید درحال کار می باشند،ضمن اینکه در آینده نزدیک لایروبی کانالها وزهکشهای روستاهای کوت سید صالح ،غزاویه،مونس،قدر،خنزیری در دستور کار بعدی قرارگرفته است.

وی همچنین گفت : کنون حدود ۷۹کیلومتر از انهار و زهکش های روستاهای فوق لایروبی و بازگشایی شده اند و همچنان در حال کار هستند.

حمادی افزود:با توجه به شدت خسارات به جاده های بین مزارع در روستای ابودبس یک دستگاه لودر و ۴دستگاه کمپرسی نسبت به بازسازی اقدام نمودند.

وی در پایان اظهار داشت : تامین تعدادی لوله بتنی ۸۰۰و۱۰۰۰جهت بازسازی وخروج آب از طریق زهکش ها،تامین ۲۸۰۰ متر لوله پلی اتیلن در مرحله اول جهت بازسازی مکش و دهش ایستگاههای پمپاژ آسیب دیده ، پروژه های تحت فشار آسیب دیده و جایگزینی بخشی از انهار و کانال های روستایی که از سیل آسیب دیده اند و در حال توزیع می‌باشند که دراین راستا تاکنون به تعداد ۹ دستگاه ایستگاه پمپاژ آسیب دیده با بررسی های کامل لوله تحویل شد و سایر تقاضاها به مرور در حال بررسی هستند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=16549

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *