امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸

شناسه خبر:

در ناامیدی بسی امید است:

تولد دوباره یک کارخانه، لوله سازی ناامیدی را لوله کرد

jonoobfardanews.ir

این روزها کارخانه اسپیرال لوله سازی اهواز دوباره نفس می کشد و نبض تولید در آن به جریان افتاده و خنده ها به لب نشسته. لبخندی از سر رضایت و یک سال تلاش و دوندگی برای احیای کارخانه ای که سوت تولید دوباره در آن زده شده.

پس از چهار سال و نیم وقفه خط تولید لوله‌های آب در کارخانه‌ اسپیرال شرکت لوله‌سازی اهواز احیا شد. کارخانه‌ اسپیرال از سال ۱۳۹۲ تاسیس و فعالیت اولیه خود را شروع کرد و از سال ۱۳۹۸ تاکنون فعالیت آن متوقف بوده است. این پروژه‌، با عنوانِ پروژه “شهدای اروند” در حال تولید است. این روزها اما برق امید در چشمان کارخانه اسپیرال لوله سازی اهواز جوانه زده و از شدت شوق می درخشد. کارخانه ای که چند سالی فراموش شده و تار عنکبوت روی آن نقش بسته بود حالا رنگ و لعاب گرفته و دوباره سون تولید در آن به صدا در آمده است. سوتی بلند و ممتد که صدایش گوش شیطان را کر کرده است. صنعتی که در مسیر خاموشی و فراموشی بود حالا کبکش خروس می خواند.
تولیدات و محصولات کارخانه اسپیرال شرکت لوله سازی اهواز در صنعت نفت، آب و کشاورزی کاربرد دارد. طبق گفته های مدیران کارخانه اسپیرال شرکت لوله سازی اهواز تولید لوله‌های ۲۴ و ۱۰۰ اینچ برای نخستین بار از این کارخانه شروع شد. آنقدر که کشور را از واردات این نوع کالا بی نیاز کرد. نیمه اول سال ۱۴۰۲ هیچگاه از ذهن کارکنان لوله سازی و حتی صنعت کشور فراموش نمی شود. روزی که اسپیرال دوباره جان گرفت و تولید در آن دوباره آغاز شد.

هوشنگ احمدی مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز درباره احیای دوباره کارخانه لوله اسپیرال آیت شرکت می گوید«در تولید لوله‌های این کارخانه از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته استفاده شده تا کیفیت بالا و اطمینان مشتریان از محصولاتِ تضمین شود. افزایش تولید و سبدمحصولات و درآمدزایی برای شرکت، پایداریِ شغل و کاهش بیکاری، افزایش رقابت در بازار، افزایش فرصت‌های صادراتی و درآمد ارزی، توسعه صنعت و اقتصاد منطقه و در نهایت افزایش سطح زندگی جامعه‌ لوله سازی اهواز را از پیامدهای مثبت راه‌اندازی این واحد تولیدی می‌داند. احیای کارخانه اسپیرال نقش اساسی در افزایش درآمد و سود شرکت لوله سازی دارد و باعث تنوع در سبد محصولات ما می شود. با توجه به موقعیت جغرافیایی خوزستان و نزدیکی به کشور عراق بازارهای این کشور فرصت صادراتی خوبی برای درآمدزایی و ارز آوری است.

در شرایطی که اشتغال کلیدواژه حل مشکلات در خوزستان است و نرخ بیکاری در استان نسبتا بالاست احیای دوباره کارخانه لوله اسپیرال شرکت لوله سازی باعث اشتغالزایی جوانان متخصص و نخبه ای است که متقاضی اشتغال هستند.
عباس گندمی مدیر کارخانه اسپیرال شرکت لوله‌سازی اهواز می‌گوید: مقاومت بسیار بالا،عدم نیاز به تعداد زیاد فلنج،قابل ساخت در جنس‌های گوناگون،تنوع در طول،قابلیت زیادی برای تصفیه دارد،کاهش نشت هوا، هزینه تولید پایین‌تر از سایر لوله‌های درز جوش از مزایای مهم لوله های اسپیرال است ضمن این که برای خم کاری در حین نصب، بهتر از سایر لوله‌ها است.
لوله‌های اسپیرال با استفاده از درز جوش مارپیچی پیوسته تولید می‌شوند. ورق‌های فولادی به شکل مارپیچ در آمده و به وسیله جوش مارپیچی به یکدیگر متصل می‌شوند. این لوله‌ها دارای ظاهر مارپیچی هستند و جوش‌های مارپیچی در سطح خارجی آن‌ها مشهود هستند. این ویژگی ساختاری، مقاومت بالایی را در برابر نیروهای خمشی و سایشی ایجاد می‌کند.ظرفیت این کارخانه با اقدامات انجام شده تا چهار برابر افزایش یافته و برنامه‌ریزی شده تا این ظرفیت را به بالغ بر ۱۰۰ هزار تن برسانیم. تولید لوله‌های آب این کارخانه با توجه به موقعیت و شرایط اقلیمی کشور اهمیت زیادی برای کشور دارد و آب به عنوان مایه حیات یکی از نیازهای اساسی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله شرب، کشاورزی و صنعت است.تولید داخلی لوله آب، کمک بسیار بزرگی برای کمک به اقتصاد کشور و جلوگیری از واردات است و گام بزرگی در راستای اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود. با توجه به نیازهای مطرح شده برای برخی طرح ها بازار خوبی در آینده برای لوله‌های آب مورد توجه ماست که برنامه‌ریزی برای دستیابی به این چشم‌انداز اقتصادی شرکت در حال انجام است.انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از جمله این طرح هاست که فرصت خوبی را برای کسب درآمد برای ما فراهم می کند».

#شهید_جبار_دریساوی
#پیشرفت_خوزستان
#پیشرفت_ایران
#لیگ_رسانه_امید

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=43820

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *