امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۹

مدیرعامل توسعه نیشکر:

تولید شکر هفت‌تپه افزایش می‌یابد/ جبران خسارات آغاز شد

jonoobfardanews.ir
دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خبر داد و گفت: جبران خسارات به وجود آمده در طی مدیریت قبلی آغاز شده‌است و تا مرحله سوددهی به ۳ سال زمان نیاز داریم.

به گزارش جنوب فردا مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، روز دوشنبه (۲۶ مهرماه) در حاشیه بازدید از نیشکر هفت تپه در جمع خبرنگاران گفت: براساس بررسی عکس‌های ماهواره‌ای از مزارع نیشکر هفت تپه و تطبیق آن‌ها با وضعیت زمین، بیش از ۵ هزار هکتار با تناژی حدود ۵۹ تن در هکتار، اراضی قابل برداشت خواهیم داشت. حدود ۳۰۰ هزار تن نیشکر و ۳۰ هزار تن شکر در شرکت نیشکر هفت تپه تولید خواهیم کرد.

 

وی افزود: برای کشت پاییزه برنامه ما رسیدن به تولید ۶۳۰ هزار تن نیشکر است که با ظرفیت‌ها موجود و کمک کارگران سختکوش این شرکت در فصل آینده به این مقصود برسیم و برنامه آتی ما نیز رسیدن به میزان تولید بیش از یک میلیون تن نیشکر است.

 

ناصری در خصوص برنامه زمانبندی سوددهی شرکت هفت تپه بیان کرد: بازگشت به روند جبران خسارات و سوددهی به یک فرجه زمانی دو ساله نیاز دارد که به نقطه صفر یا سر به سر برسیم و در سال سوم روند سوددهی شرکت را آغاز کنیم.

 

وی ادامه داد: اورهال کارخانه نیشکر هفت تپه آغاز شده‌است و قطعات در حال تعمیر و نصب هستند. در بحث کشت نیز تا ۱۵ آبان هرآنچه که بتوانیم کشت خواهیم کرد و امیدواریم به سطح یک هزار هکتار برسیم.

 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای اورهال کارخانه، برنامه برداشت از ابتدای دی ماه خواهد بود. با توجه به اینکه برآورد تولید نی کارخانه حدود ۳۰۰ هزار تن است ظرف مدت ۴۰ تا ۵۰ روز برداشت به اتمام خواهد رسید.

 

ناصری در ادامه اعلام کرد: روز گذشته، ۲ ماه حقوق معوقه (تیر و مردادماه) کارگران نیشکر هفت‌تپه به آن‌ها پرداخت شده‌است و براساس قول داده شده از اول تا ۵ آبان، حقوق مهرماه کارگران نیز به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

 

وی افزود: همچنین حقوق شهریورماه را نیز در آبان ماه پرداخت خواهیم کرد و از اول آذر، کارگران هفت تپه با روال عادی سایر کارگران توسعه نیشکر حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

 

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: آنچه در اولویت کاری ماست، این است که در ظرف کوتاه‌ترین زمان، پرداخت حقوق کارگران را به صورت یک روند مستمر و به موقع بدون تأخیر بازگردانیم و آنرا جزو خطوط قرمز خود بدانیم که به امید خدا بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=32397

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *