امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۵

ثبت ملی ورود نمادین امام رضا و جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا،دکتر غلامرضا شریعتی در آیین ورود نمادین کاروان امام رضا(ع)  در صحن شهدای گمنام مسجد جامع خرمشهر اظهار کرد: از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در خواست می شود مراسم ورود نمادین امام رضا(ع) را هم ثبت ملی کند و هم در یونسکو به عنوان میراث معنوی و جهانی ثبت کند.

وی ابراز امیدواری کرد سال آینده این مراسم به صورت ملی و در سطحی وسیع برگزار شود و افزود: با ثبت ملی شدن این آیین می توان شاهد حضور شخصیت های ملی در منطقه بود و هم اینکه شهرستان خرمشهر و آبادان به طور کلی منطقه آزاد اروند را به عنوان مستخدمین ائمه و به خصوص امام رضا(ع) به دنیا شناسانده شود.

استاندار خوزستان در ادامه به برگزاری جشنواره شعر عربی رضوی نیز اشاره کرد و گفت: جشنواره شعر عربی رضوی نیز که قرار است ۱۰ و ۱۱ مرداد در کارون و شوش به صورت بین المللی نیز برگزار می شود می تواند به عنوان یک حرکت ممتد با ورود کاروان امام رضا(ع)به ثبت برسد و هرساله با شکوه بیشتر برگزار شود.

شریعتی با اشاره به استقبال مردم از آیین نمادین ورود امام رضا(ع) در خرمشهر، بیان کرد: این حضور عمق علاقه مردم به فرهنگ تشیع و ارزش های دینی را نشان می دهد.

وی در پایان گفت: باید سعی شود این آیین را گسترش دادو سرمایه و فرهنگ تشیع را بیش از پیش حفظ کرد

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=12618

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *