امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۱

خبیر گفت : حضور موثر بانوان در جامعه موجب بالندگی بیشتر است

jonoobfardanews.ir

به گزارش خبرنگار جنوب فردا ، معاون سیاسی _ اجتماعی استاندار در نشستی که امروز با حضور بانوان فرهیخته استان خوزستان در محل سالن شهید رجایی استانداری داشت ، اظهار کرد : در کشور به خصوص استان خوزستان در حوزه ی مربوط به زنان مسائل بسیاری وجود دارد که در حوزه های مختلف با آن ها مواجه هستیم .

خبیر عنوان کرد : کسی نمی تواند از نقش بانوان در جهت رشد و پیشرفت جامعه چشم پوشی کند . حضور بانوان در عرصه های مختلف همچون بهداشت ، سلامت ، فرهنگ ، سیاست ، اقتصاد و کارآفرینی شرایط بهتری برای جامعه رقم خواهد زد . وی افزود : نقش موثر بانوان در جامعه موجب بالندگی هرچه بیشتر جامعه می شود .

معاون سیاسی _ اجتماعی استاندار بیان کرد : کلیه کسانی که وارد حوزه های مدیریتی کشور می شوند برخاسته از نهاد خانواده یا به عبارت دیگر تربیت یافته زنان می باشند . لازم است مسئولیت هایی که به زنان واگذار گردیده به درستی انجام شود زیرا زنان نقش موثر در جوامع ایفا می کنند .

وی افزود : اگر بانوان به نقش و وظیفه ی اصلی خود که همان تعلیم و تربیت افراد خانواده است بپردازند ، توسعه و پیشرفت در جهت درست پیش خواهد رفت . ابتدا لازم است که تغییر در نهاد خانواده صورت گیرد تا بتوان تغییرات بزرگتر را در سطح جامعه شاهد بود .

خبیر گفت : چنانچه بانوان در ایفای مسئولیت اجتماعی خود و همچنین تربیت فرزندان به درستی عمل کنند ، بسیاری از بزهکاری ها و ناهنجاری های فرهنگی و اخلاقی کاهش خواهد یافت .

وی بیان کرد : بانوان همواره در عرصه های مختلف با محدودیت هایی همراه بوده اند ، اکنون که جامعه در حال تحول است همگی باید با تلاش زمینه ساز حضور زنان در جامعه و برطرف کننده مشکلات آن ها باشند .

خبیر تصریح کرد : برای داشتن جامعه ای بهتر باید فارغ از جنسیت به خواسته ها و مطالبات بانوان توجه کرد . باید گرایش به مطالعه در بانوان افزایش یابد زیرا اگر زنان جامعه از سطح سواد و سلامت بالا برخوردار باشند شرایط جامعه هم بهتر خواهد بود .

وی گفت : ما باید در تمامی عرصه ها به شرایطی دست پیدا کنیم که فرصت های برابری بین زنان و مردان به وجود آید .

وی در خصوص پیشنهاد های مطرح شده در خصوص ایجاد صندوق مالی حمایت از زنان پژوهشگر استان و ایجاد تیم سلامت بانوان اظهار کرد : چنانچه نهادی صندوق حمایت از زنان پژوهشگر را ایجاد کند استانداری از آن حمایت خواهد کرد . همچنین می توان ایجاد تیم سلامت بانوان را در دستگاه های اجرایی به صورت یک بخشنامه لازم الاجرا در آورد .

معاون سیاسی _ اجتماعی استاندار در پایان تاکید کرد : حال که جامعه به سمت پیشرفت در حال حرکت است مطمئنا مشکلات بانوان در ارتباط با اشتغال و حقوق زنان در جامعه به مرور مرتفع خواهد شد .

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=3973

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *