امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۹

شناسه خبر:

خلیج فارس با یک دریا آتش خوزستان ، این شاهرگ حیاتی ایران!/لیلی بهداروند

jonoobfardanews.ir

ششم شهریور نودوهشت نمایشگاه بین المللی اهواز

هوا از بخت بد در بی نهایتٍ شرجی و داغ، انگار خداوند منقل آتش را بالای سر اهواز گرفته و رویش یک قوری چای گذاشته و یک استکان چای تعارف میکند.

میگویند افزایش مقاومت توانٍ برابری با گرفتن درد را دارد هر چه درد بیشتر، ایستادگی هم بیشتر تا جایی که در یک مدار بی وزنی از هجوم دردها قرار میگیریم بی حس میشویم پر از هیچ تا جایی که درد یک سانتی متر جا برای حرکت خودش ندارد .

این را گفتم تا برسیم به هفته ی دولت،بزرگداشت کارآفرینان و تولید گران..از علمٍ اعداد و ارقام بگذریم، سوله ی بزرگٍ خلیج فارس با بیش از دویست غرفه ی تولید گر، برابری گرما در سالن و سقف آسمان یکی بود به شکلی متفاوت، آنجازیر سقفٍ گنبد کبود خدا در همسایگی خورشید و رود و اینجا تنها مکان تعبیه شده برای عرصه ی محصولات کارافرینان و هنرمندان خلاق خوزستانی و یک جور خانه ی دولت بود.

اما دعوت صاحبخانه بدون تدارکات سرمایشی کافی و مهندسی شده. دلمان خوش بود که چند روز فارغ از دنیای بی روح ماشینی ،در کنار رنگٍ انگور های یاقوتی و سبرفام گبه،با صمیمیتٍ سفره ی حصیر ی در کنار قوری گُلی محصول چای قرمز کارونیان هستیم،ولی در نگاه کلافه ی غرفه داران و شرشر عرق ریزان زود فهمیدیم که در مقابل درد آنقدر مقاوم شدیم که هیچ کسی به فکرمان نیست در یک ماه دو نمایشگاه هر دو در سالنی که بگفته یکی از دست اندر کاران هیچ تدارک نقشه کشی و منسجمی برای افزایش خنکای هوا نشد. چگونه میشود برای این هفته از سال قبل نه از یکماه قبل چاره اندیشی پایداری نکرد؟ !باری به هر جهت میشود که باری به هر جهت میرود.

بانوی هنرمندی که مرا به غرفه ی خودش دعوت کرد میگفت هرچه آموختم در خانه ی پدرم بود نه کلاسی نه آموزشی گهگاهی مسافری توریستی یا مقامات دولتی یک تکه از صنایع دستی مان را میخرند خودمان هم میدانیم مردم توان خرید ندارند ولی با قیمت تمام شده ی بالای محصول و چشمانم که آب مروارید آورده چه کنم؟؟

یک تولید کننده هم به طنز میگفت رطب هایمان در سالن داغٍ نمایشگاه خرما شد. زیر لب گفتم خط تولید خرما پزان در نمایشگاه کار آفرینان!

اینها را گفتم تا بگویم مصاحبه هم شد اما یاد همان افزایش مقاوت در ابتدای نوشتارم افتادم بروید دوباره بخوانید .

صدای فلش های عکاس تیک تیک ،تریبون حاضر هر مدیر در صف از جلو نظام به سوی صندلی مصاحبه…

راستی نگران گرما نباشید خلیج فارس برای شما نیست .

لیلی بهداروند شاعر .فعال رسانه

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=17438

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *