امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۲

ریزش متروپل آبادان بر احساسات مردم ایران:

دل های بی تاب، چشم های گریان، نبرد با متروپل ادامه دارد

jonoobfardanews.ir

جنوب فردا- آبادان: مهدی ربیع : سه روز از حادثه ریزش ساختمان دوقلوی متروپل آبادان می گذرد، عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد و خانواده ها همچنان چشم انتظار شنیدن خبری از عزیزان خود و عوامل امدادی با همه توان مشغول آواربرداری هستند.

به گزارش خبرنگار جنوب فردا، سه روز از ریزش ساختمان ناایمن و غیراستاندارد متروپل در خیابان امیری آبادان می گذرد و این شهر کانون داغ اخبار و تیتر یک رسانه های کشور است. چشم همه ایرانیان به آبادان و خیابان امیری دوخته شده و آبادان این روزها شبیه دوران جنگ قلب ایران شده است. مشاهدات عینی نشان می دهد که عملیات آواربرداری با همه توان و امکانات ادامه دارد.

براساس گفته‌های احمد وحیدی وزیر کشور و برخی مسئولان مستقر در محل حادثه امکان ریزش بخش دیگری از ساختمان متروپل وجود دارد اما با وجود این، خانواده های قربانیان این حادثه و مردم همچنان چشم انتظار شنیدن خبری از سلامتی و یا فوت عزیزان خود هستند و به رغم اصرارهای مسئولان حاضر به ترک محل حادثه نیستند و این مسئله موجب ایجاد ترافیک در محل حادثه و موجب اخلال در روند و فرآیند امدادرسانی نیروهای امدادی شده است. امروز پیکر پاک سه تن از قربانیان حادثه از زیر آوارهای ساختمان متروپل بیرون کشیده شد. براساس آمار اعلام شده تاکنون ۱۶ نفر کشته و ۳۷ نفر زخمی و مجروح شده اند.

غیر ایمن بودن و استاندارد نبودن ساختمان متروپل و طبقات زیاد آن و احتمال ریزش مجدد آن عملیات آواربرداری را کند و مشکل و پیچیده کرده است به گونه ای که پیر حسین کولیوند امروز در گفتگویی رسانه ای گفت: عملیات امداد و نجات در این گونه حوادث بسیار مهم و پیچیده است؛ بنابراین نمی‌توان حدس زد که در چه فاصله زمانی عملیات آواربرداری در ساختمان متروپل آبادان به اتمام برسد چون کار آواربرداری و احتمال ریزش مجدد این ساختمان نیز جان و سلامت عوامل امدادی و نجاتی هلال احمر را تهدید می‌کند.

۶ منفذ برای ورود به متروپل ایجاد شده است

با توجه به این که ساختمان متروپل سه طبقه پارکینگ در زیرزمین دارد و روند آواربرداری هم به دلیل ناایمن بودن ساختمان و احتمال ریزش پیچیده است قرار است از ۶ جبهه به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ۶ منفذ برای ورود به پارکینگ های متروپل و نجات احتمالی باقی افراد و یا خارج کردن جنازه های آنها در صورت فوت ایجاد شود.

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر نیز ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: عملیات جست‌وجو در طبقات فوقانی ساختمان متروپل به پایان رسید و گروه‌های ارزیاب و جست‌وجوگر از طریق ایجاد ۶ منفذ در تلاش برای ورود به زیرزمین ساختمان ۱۰ طبقه متروپل هستند.

احتمال ریزش چالش بزرگ عملیات آواربرداری و امدادرسانی

مهمترین چالش فعلی عملیات آواربرداری و امدادرسانی در متروپل ناایمن بودن و استاندارد نبودن این سازه غول پیکر و غیر استاندارد است که روند عملیات را پیچیده کرده و تهدید جدی آن است.

این گزارش به روز می شود………..

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=36963

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *