امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۹

شناسه خبر:

مجتبی یوسفی:

دولت برای پرداخت حق آلایندگی دست در جیب مردم کرده است

jonoobfardanews.ir
نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی دولت برای حل مشکلات بودجه‌ای در حوزه آلایندگی دست خود را در جیب مردم کرده است.

به گزارش جنوب فردا مجتبی یوسفی تصریح کرد: دولت می‌خواهد این حق را از شهرداری‌ها کم کرده و به سازمان محیط زیست ببرد که نظارت مجلس روی آن نباشد تا به راحتی آن را هزینه کند.

وی افزود: با این کاری که ما انجام می‌دهیم ۳۵ درصد درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خاصه شهرهای کوچک و محروم و روستاها را از جیب مردم برمی‌داریم و در جایی که تحت نظارت مجلس نیست، می‌فرستیم.

یوسفی با بیان اینکه هم اکنون شهرداری‌ها در پرداخت حقوق کارکنان خود در شهرهای کوچک و برخی شهرهای بزرگ دچار مشکلند گفت: باید به دلیل محرومیت‌هایی که در شهرهای کوچک و روستاها می‌بینیم خط اعتباری جدید برای آنها ایجاد کنیم؛ ۸۲ درصد منابع درآمدی شهرداری‌ها شهری شده و از قبل عوارض شهری تأمین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی شهرداری اهواز نیز در این رابطه گفت: در اسناد بالادستی نظیر برنامه ششم توسعه و قانون مالیات بر ارزش افزوده دستگاههای آلاینده باید یک درصد از درآمد تولید خود را به شهرداری همان شهر پرداخت کنند تا در راستای توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست هزینه شود.

نوشادی با بیان اینکه دولت مرتب در بودجه سنواتی قصدبرداشت از منابع شهرداری‌ها را دارد افزود: این در حالی است که دولت تکالیفی را که برعهده دارد را اجرایی نمی‌کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز نیز در این خصوص بیان کرد: به جای اینکه دولت با یک نگاه مثبت به دنبال راهکارهایی برای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها باشد رویکرد منفی را انتخاب کرده که در شرایط اقتصادی فعلی کشور غیرقابل جبران است.

محمد جعفر فلسفی افزود: اتخاذ این تصمیم به شدت در پروژه‌های عمرانی و تأمین هزینه‌های جاری شهرداری تأثیر خود را نشان خواهد داد از این رو می‌طلبد در این موضوع تجدید نظر صورت بگیرد و نمایندگان مجلس در این راستا نقش اساسی می‌توانند ایفا کنند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=24018

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *