امروز ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰

دو برابر مبلغ پیمان برای مترو اهواز هزینه شده است !/ پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرده است

jonoobfardanews.ir
سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت : تا کنون ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه مترو اهواز هزینه شده است ، این مبلغ دو برابر مبلغ پیمان بوده و با این وجود پروژه مترو اهواز که همزمان با پروژه دیگر شهرها آغاز شد هنوز به اتمام نرسیده است!

به گزارش جنوب فردا به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، رئیس کمیسیون عمران مجلس، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و جمعی از اعضای شورای شهر اهواز بعد از ظهر امروز از آخرین وضعیت پروژه متروی اهواز بازدید کردند.

سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز با بیان اینکه نمایندگان اهواز در مجلس از روزهای نخست فعالیت پیگیر وضعیت متروی این کلانشهر بودند، گفت: با توجه به سفر رئیس مجلس به خوزستان در جلسات قبل از سفر این موضوع را به وی اطلاع دادیم و این جلسات منجر به بازدید امروز رئیس کمیسیون عمران از این پروژه شد.

وی افزود: همانطور که شهروندان اطلاع دارند قرارداد این پروژه از سال ۸۵ نوشته شد و تا سال ۹۲ کار در برخی از مواقع مقطعی و در برخی از مواقع به‌صورت مستمر انجام شد و تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی کارفرما یعنی شهرداری اهواز هزینه شده که این مبلغ دو برابر مبلغ پیمان است ولی متأسفانه حتی یک خط از ۴ خط پیش بینی شده برای این پروژه فعال نشد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس عنوان کرد: جای تأسف دارد که این پروژه همزمان با سایر کلانشهرها شروع شد اما تاکنون به سرانجام نرسیده است؛ امروز گزارش مبسوطی از سوی مسؤولان شهری و نماینده پیمانکار شنیدیم و مشخص شد که شرکت پیمانکار علاوه بر اهواز در پروژه تک خطه مترو شهر قم هم نتوانسته به تعهدات خود عمل کند.

وی گفت: به همین دلیل بدون در نظر گرفتن هر شرایطی برای شرکت پیمانکار و کارفرما، نمایندگان مردم اهواز به صورت جدی پیگیر این هستند که پروژه دوباره آغاز به کار شود و با افرادی که در اجرای آن تعلل داشتند، برخورد شود.

حسینی عنوان کرد:  شرکت پیمانکار هم ناتوانی خود را نشان داده و تاکنون هزینه‌های سنگین و سرمایه‌های زیادی در این طرح انجام شده و هرچه زمان بگذرد، اتلاف هزینه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: ما تقاضای شروع به کار مجدد و تعیین تکلیف این پروژه هستیم تا مردم اهواز در کوتاه ترین زمان ممکن از خدمات پروژه مترو بهره ببرند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=23122

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *