امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۱

اقدام جهادی از آبفا دزفول جهت جلوگیری از بحران کم‌آبی در بخش شهیون دزفول : 

راه اندازی آبگیر شناور تاسیسات آبرسانی منطقه شهیون

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا، با توجه به کاهش سطح دریاچه شهیون ، جهت جلوگیری از بحران کم‌آبی ، پمپ شناور تاسیسات پامنار توسط نیروهای جهادی بهره‌برداری آبفا و با حضور مهندس امیر احسانیان معاون عمرانی فرماندار دزفول راه‌اندازی و وارد مدار شد.

 

مهندس مصطفی اسماعیل‌سالم مدیر آبفا منطقه دزفول که شخصا در محل عملیات راه‌اندازی این پمپ شناور حضور داشت در اینباره اظهار داشت : به دلیل کاهش سطح آب دریاچه شهیون و با توجه به اینکه تاسیسات آبرسانی بخش شهیون واقع در روستای پامنار از محل این دریاچه آبگیری میشود ، جهت جلوگیری از بحران کم‌آبی ، راه‌اندازی یک دستگاه پمپ شناور پس از بررسی‌های کارشناسی در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه آبرسانی به ۲۰ روستای بخش شهیون از طریق تاسیسات پامنار صورت میگیرد ، افزود : در این راستا یک دستگاه پمپ ۳۷ کیلووات شناور جهت آبگیری مخازن راه‌اندازی شد که برای این منظور ۱۵۰ متر لوله‌ پلی‌اتیلن و ۱۵۰ متر کابل به کار برده شده است.

 

مهندس اسماعیل‌سالم بهره‌برداری از این پروژه را بالغ بر ۲ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد : با این اقدام که به طور کامل با استفاده از توان داخلی آبفا منطقه دزفول انجام گرفت ، با توجه به خشکسالی و کاهش نزولات ، از وقوع بحران کم‌آبی در بخش شهیون جلوگیری به عمل آمد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=32876

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *