امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵

زنگ بازگشایی مدارس به صورت نمادین از پانزدهم شهریور ماه در شهرستان شوشتر نواخته شد

jonoobfardanews.ir
همزمان با سراسر کشور زنگ بازگشایی مدارس با حضور دکتر احمدی مسئول متوسطه دوم استان خوزستان و سایر مسئولان محلی به صورت نمادین و با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان شوشتر نواخته شد.

به گزارش جنوب فردا از شوشتر، با توجه به وضعیت موجود و ویروس منحوس کرونا، امسال نیز متفاوت تر از سال های گذشته زنگ بازگشایی مدارس به صورت نمادین از پانزدهم شهریور ماه در دبیرستان پروین اعتصامی شوشتر نواخته شد.
علیرضا معینی رئیس آموزش و پرورش شهرستان شوشتر در این آیین ضمن تبریک سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با توجه به ویروس کرونا و شروع سال تحصیلی امسال نیز قطعاً نوع آموزش متفاوت است، به طوری که بر اساس برنامه ریزی ها آموزش هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی می باشد.
وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان برای ما در اولویت قرار دارد خطاب به دانش آموزان افزود: استفاده از ماسک، دستکش، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب کلاس ها مواردی هستند که باید رعایت شوند و ما نهایت تلاش را خواهیم کرد که سلامت دانش آموزان را به نحو احسن حفظ نماییم.
فرماندار شوشتر در ادامه اذعان داشت: بازگشایی مدارس پس از ۷ ماه، همه ما و خانواده ها را نگران کرده اما اگر پروتکل های بهداشتی رعایت شود انشاءالله کرونا را در مدارس شکست خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان شوشتر در وضعیت زرد قرار دارد گفت: قطعاً سلامت مهم است؛ همچنین تحصیل هم مهم می باشد و نمی توانیم یکی را بر دیگری برتر بشماریم لذا اولین متولی سلامت خود دانش آموزان هستند که باید بتوانند پروتکل های مربوط به بهداشت شخصی را رعایت کنند.
مهندس پنبه دانه پور در پایان یادآور شد: تمام مدارس شهرستان موظف شده اند برنامه هایی نظیر تهویه هوای کلاس، استفاده از مواد ضدعفونی کننده، رعایت فاصله گذاری و اسپری دست در مدارس را داشته باشند اما همه اینها منوط به رعایت بهداشت شخصی ضد کرونایی دانش آموزان می باشد.
گفتنی است در این مراسم، پیام کورش مودت مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان پیرامون سال تحصیلی جدید و خلاصه ای از شیوه نامه بازگشایی مدارس توسط دکتر احمدی مسئول متوسطه دوم در استان خوزستان قرائت شد.
به گزارش جنوب فردا، حضور دانش آموزان در مدارس باید بر اساس شیوه نامه ابلاغی ستاد مقابله با کرونا و رعایت سخت گیرانه پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و متناسب با فضای مدرسه و کلاس صورت گیرد‌.
شوشتر-خبرنگار مریم جلودارپور

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=23155

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *