امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸

سری که سرگران تر شد/مروری بر یک بیانیه/اولین واکنش عبدالحسن مقتدایی بعد از اعلام نهایی نامزدها

jonoobfardanews.ir

 

در شرایطی که گمان میرفت با حذف مقتدایی از عرصه رقابتهای انتخاباتی طیف گسترده طرفداران او دچار بلاتکلیفی و بحران هویت سیاسی شوند و لحظه به لحظه بر گمانه زنی ها افزوده میشد عبدالحسن مقتدایی با اعلام یک بیانیه جامع به سازمان رای و پایگاه رای خود انسجام بخشید.

عبدالحسن مقتدایی دو چهره کاملا متفاوت در جنوب و مرکز کشور دارد.همین ویژگی شاید باعث ایجاد دو تحلیل کاملا متفاوت از حضور او شد.
در هر صورت هرچه که بود او پشت سد این روزها به شدت محکم شورای نگهبان ماند .
همان طور که گمان میرفت و خود او نیز در لحظه ثبت نام اعلام کرده بود نسبت به نظر شورای نگهبان اعتراضی نکرد و نگاه خود را هوشمندانه از فرم به محتوا برد و نسبت به مفوهم صلاحیت اعراض های قابل تاملی کرد..
او در فرازی از بیانیه خود با ارجاع استفسار خود به قانون گذاران کشور خواستار استعمال الفاظ مناسب تر مانند عدم موافقت یا عدم تایید به جای لفظ صلاحیت شد تا به حیثیت عمومی خدمتگزار انقلاب و مردم لطمه ای وارد نشود..
عبدالحسن مقتدایی در بخشی از بیانیه ضمن تاکید بر حضور حداکثری مردم و هوادارانش در انتخابات ریاست جمهوری ٬هوادرانش را در انتخاب خود مخیر دانست و اعلام کرد چنانچه طی روزهای آتی با رصد شرایط و بررسی مواضع و برنامه های نامزدهای انتخاباتی به شخص خاصی برسد آنها را به هواداران و مجموعه تحت مدیریت خود اعلام خواهد کرد..
به نظر میرسد عبدالحسن مقتدایی سر گرانی بود که با حذف از حضور در جمع نهایی نامزدها سر گران تر شد و اکنون نامزدهای انتخاباتی تلاش خواهند کرد با اقناع مطالبات و تحقق بخشی از برنامه های اجرایی او در جلب سازمان رای مقتدایی اقدام کنند..
اگر چه جامعه خارج از مرکز به خصوص در استانهای جنوبی کشور نامزد مستقیم در این عرصه نخواهد داشت اما به نظر میرسد با اجماع و اتفاق نیروها در قالب گفتمان مقتدایی بخشی از مطالبات این بخش عظیم جامعه قابل تحقق باشد…
به نظر میرسد با توجه به تسلط و نفوذ کلام مقتدایی در سه استان پر رای کشور نقش پر رنگ او در سرنوشت سیاسی نامزدهای برجسته دوره دوازدهم قابل کتمان نباشد…

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=11387

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *